PDA

Vis full versjon : Demontere dashbord Volvo 850



Nero
07/06/10, 20:05
Noen som kan forklare eller finne fram noe fra Vadis så jeg ser hvordan man demonterer dashbordet?
Skal ha inn orginalt treverk i dashbordet, så må ha ut hele dashbord hel*** for å bytte det over. Har fram til nå tatt av toppen, speedometeret, radio, klima-kontrollpanel og de 2 store "platene" på undersiden av dashen(passasjer og førerside). Resten av interiøret er røska ut også, men det er for å vaske/bytte deler av det.
Alt gikk så fint fram til jeg begynte på dashbordet:o

Morgis
07/06/10, 20:09
er veldig mange småskruer rundt forbi på baksiden. lurer også på om det er noe lim enkelte plasser også. om du får ut alle deksler, brytere og slikt, så må man bare prøve seg fram. husker det var litt jobb ja

Nero
07/06/10, 20:27
Jå, så det var lim og popnagler noen steder, ikke bra :mad:
Men tenkte å få ut hele dashbordet, ikke bare det som er rundt knapper, paneler, radio etc. men hele dashbord "huset" eller hva slikt kan kalles for noe. Kunne noen sett etter tegninger? Skulle tro det var vist hvordan man demontere hele dashbordet der under bytte av varmeapperat eller no slik:confused:
Er forresten det treverket jeg kjøpte av deg morgis, har ikke tatt mot til meg å prøve sette det inn før nå:p

kirkis
07/06/10, 20:46
hadde hverken lim eller popnagler jeg måtte fjerne jeg. Er bare å lete etter skruene. Sitter også noen som sitter under frontruta, som må skrus fra motorrommet.
Men ødelegger du det, skal du få ett billig av meg;)

Nero
07/06/10, 21:05
Aha, jeg får gjøre et forsøk eller to i morgen på å få ut makkverket. Om det skulle gå skeis, så skal jeg ha det i bakhodet kirkis:rolleyes:
Begynner å bli ganske lei interiør nå, sprø plast, klips og skruer over alt.
En ting til jeg lurer på, regner med rattet må av, har aldri forsøkt å ta det av, men noen som kan fortelle meg hvordan det sitter sammen?
Takk for hjelp hittil folkens!

Nicklas
08/06/10, 03:15
sjekk opp vis det er noe intressant i VADIS under

850 -> 8 [Body & Interior] -> Repair and installation instructions -> Removal, replacement and installation -> Interior equipment -> Dashboard

kirkis
08/06/10, 05:22
Aha, jeg får gjøre et forsøk eller to i morgen på å få ut makkverket. Om det skulle gå skeis, så skal jeg ha det i bakhodet kirkis:rolleyes:
Begynner å bli ganske lei interiør nå, sprø plast, klips og skruer over alt.
En ting til jeg lurer på, regner med rattet må av, har aldri forsøkt å ta det av, men noen som kan fortelle meg hvordan det sitter sammen?
Takk for hjelp hittil folkens!
Rattet sitter skrudd med to torx fra baksiden, som sitter langt oppi rattet. hvis du kjenner/ser er det to hull når du vrir på rattet.