PDA

Vis full versjon : Motorproblemer



Janajoh
28/12/13, 22:42
Hei!

Har en 2005 S60 D5. Gått 113000.

Når jeg gir godt med gass i 3, 4 og 5 gir i feks en oppoverbakke og lar turboen jobbe litt så gir den seg etter litt og slår inn med feilkode. Mister da så og si all motorkraft. Feilmeldingen er på tysk "Motor Wart. Erforderl." Om jeg stopper bilen og starter den igjen så fungerer den fint til neste gang jeg gjør det samme.

Kan legge til at den fungerer helt fint i både 1 og 2 gir. Kan akselerere fullt på disse girene uten at meldingen kommer. Virker som når det er full load på turboen eller noe dette skjer.

Noen som vet hva dette kan komme av? Hørte en som sa han hadde lignende problemer med en ford men at det da var en EGR ventil? Har dette noe med dette å gjøre i det hele tatt?

Alle svar mottas med den største takk!

Med vennlig hilsen fortvilet S60 eier.

Jan

Torsen67
29/12/13, 13:13
Tja, jeg ville sjekket den slangen som går inn på turbo ifra luftfiltersiden. Sjekk alt av slanger for sprekker og hull for øvrig. Det kan være så enkelt som at en slangeklemme ikke sitter som den skal også. Intercooleren din kan også være ødelagt.

Det er tydelig at du mister turbotrykket en eller annen plass.

Jimmen
30/12/13, 01:55
Om slangen mellom turbo og luftfilter er deffekt vil han ikke miste turbotrykk, feilkode derimot vil han få.
Godt mulig at det da slår ut slik at bilen går i nødmodus, det gjør den ivertfall siden den kobler ut motorkraft..

Ta en tur hos Volvo og les av feilkoder, da får du en pekepinn hvor du skal "lete" :)