PDA

Vis full versjon : Hjelp! Oppkobling av 2 din pionerer i xc70n 01. LØST



Polestar
28/12/13, 17:33
Har nå koblet opp et 2 din pioneer i bilen min. (AVIC-F950DAB)
Men har et STORT problem jeg får ikke tilgang til noen funksjoner. Da han sier at bilen må stå i ro. (Bilen står i ro) leste litt i manualen der står det noe om kobling mellom speedometer ("car speed signal input") og spiller og kobling mellom håndbrekk og spiller noen som vet hvilke ledninger jeg skal koble til hvor?

Polestar
29/12/13, 12:55
Ingen som har noen forslag eller innspill.

850GLTsilver
29/12/13, 13:05
Er vel den håndbrekkledningen på spilleren du må jorde for å få frigitt betjeningen.
Kan også tenkes at du må koble bort hastighetssignalet fra speedo ja.
Er ikke sikker på om du har den Gul/Sorte ledningen på din, men det er hva Volvo hadde som farge på speedosignal til radio frem til 2000 i det minste.
Har du ikke koblet til noen av disse i dag, så skal det være tilstrekkelig å jorde den brekk-ledningen.
MEN: Les monteringsanvisningen nøye, for det kan fort være en smart sak å ha den koblet via en bryter.

Polestar
29/12/13, 14:59
Er vel den håndbrekkledningen på spilleren du må jorde for å få frigitt betjeningen.
Kan også tenkes at du må koble bort hastighetssignalet fra speedo ja.
Er ikke sikker på om du har den Gul/Sorte ledningen på din, men det er hva Volvo hadde som farge på speedosignal til radio frem til 2000 i det minste.
Har du ikke koblet til noen av disse i dag, så skal det være tilstrekkelig å jorde den brekk-ledningen.
MEN: Les monteringsanvisningen nøye, for det kan fort være en smart sak å ha den koblet via en bryter.

Koblet brekk ledningen til jord, nå funker alt som det skal til og med i fart.
Tusen takk for Hjelpen

64PV
31/12/13, 21:49
Fått rattkontrollene til å fungere med nyspilleren?

Polestar
11/01/14, 13:11
Fått rattkontrollene til å fungere med nyspilleren?

Nei det er det eneste som ikke funker. Har tenkt og få koblet opp dette med tiden.