PDA

Vis full versjon : motip klarlakk



Turbo Bjarne
28/12/13, 16:33
Er det noen som har noe erfaringer med motip klarlakk? meca selger 1k til ca 100 kr pr boks. hvordan er kvaliteten på denne? har hørt at den skal være veldig bra. skal lakkere en del fremmover å vurderer å bruke denne, men vil høre litt rundt først.

noen som har prøvd den å kan komme med tilbakemeldinger?

turb00le
28/12/13, 16:43
Til et toppdeksel, fin. Til karosseri, ubruklig.
Bokslakk er som vann så du får ikke noe tykkelse.

Skal du lakke større karosserideler så er det 2k lakk og sprøyte som gjelder.

Sent from my LT25i using Tapatalk 2

Turbo Bjarne
28/12/13, 17:57
hvordan er den vist man legger den på i mange strøk? ser at torshov selger en 2k klarlakk til 250, hvordan er den?

turb00le
28/12/13, 17:59
Hva skal du lakke?

Sent from my LT25i using Tapatalk 2

Turbo Bjarne
28/12/13, 23:23
skal lakkere skjermer, og div på ei boble. vet du hvor jeg kan få kjøpt 2k klarlakk for sprøyte? har kompressor, så vurderer å prøve det. har hørt at klarlakken er den samme som før, men at grunning å basen er såkalt miljølakk. stemmer dette?

turb00le
03/01/14, 07:20
Grunninga får en vel kjøpt som før, basen er vannbasert på vanlig billakk (går å få taki akryl på enkelte steder også).
Klarlakken er fortsatt akryl meg kjent.
Lakk får du kjøpt gjennom lakkverksteder bla. Koster fort noen kroner men blir mye bedre enn spray.

Vær obs på at du må ha en kompressor med litt størrelse på, en liten fis med 50L tank kommer du ikke langt med.

Turbo Bjarne
05/01/14, 21:55
okei, da skal jeg undersøke litt. har hørt mye skryt av biltema 2k båtlakk, har du noe kjennskap til den?

har ordentlig kompressor ja, de minste har nok med å fylle opp dekk hehe

turb00le
07/01/14, 13:07
Det spørs litt hvor du legger lista... Båtlakk har jeg ingen erfaring med, kun brukt kvalitetslakk fra f.eks standox og max meyer.

Hvis det bare er en grisebil kan du like gjerne kjøpe traktormaling, i prinsipp bengalakk med herder som kan tynnes og sprøytes på.
Problemet da er at hvis bilen skal lakkes om må all benga slipes helt bort ellers koker den nye lakken.

Og ett tips:
Gjør en test på ei plate med de materialene du skal bruke, kjedelig om det begynner å koke.