PDA

Vis full versjon : 940LT -96 tomgang kun på 3 syl



trident
27/12/13, 22:26
Har en 940LT -96 som ikke vil gå på alle 4 på tomgang, går som en sliten Subaru-boxer.
Den vil ikke fungere på syl. nr1 --- nå jeg napper ut kabelen på injektor til nr 1 er det nesten ikke noe
merkbar forandring på "motor-gange". På litt turtall er alt OK, ikke noe merkbart effekt-tap eller rar motorlyd.

Hvis jeg napper ut kabelen til tennplugg på nr 1 er det mye den samme gange, men noe mer "risting".

OBD gir varsel om sensor motortemp og lamba, tempsensor er byttet. Seriemotstand er byttet, injektorer er byttet
og alt som har med tennkabler/fordelerlokk/rotor/plugger/tenningsmodul.

Kompresjon er ok på alle 4, tennplugg på nr 1 ser helt "frisk" ut sammenlignet med de andre 3.

Hvordan skal jeg gå fram for å selektere ut om det er gnist eller bensin som tuller med meg, og hva kan feilen være?

Agrostar
01/01/14, 15:06
Bruk startgass rundt innsuget til toppen, kan vere pakningen som er gåen.

trident
03/01/14, 20:34
Jada --- bilen økte turtall når jeg sprayet startgass rundt innsug. Ny pakning (kostet hele 262,00 hos min lokale Volvo-forhandler) ble satt på, og nå går bilen som en B230 skal gjøre.

Så, ---- Agrostar ----takk for tipset, det var verd gull ---- så du skal få tilgode på skatten resten av livet!