Vis full versjon : bytte girspak 940
hei
noen som har en kjapp guide/info om hvordan jeg bytter girskula på en 940 sedan 1995model?
hadde tenkt til å bytte den ut med noe litt mere fancy, eventuelt noe man får kjøpt på bilxtra, sånn girkule-topp.
Girkula er bare presset på, så er bare å dra den av. Hvis du vil bytte hele stangen så sitter den fast ved hjelp av en splint under mansjetten.
Kan sitte godt fast, men som regel er gamle girkuler litt løse. I min 740 så sprakk plastikken og den var helt løs. Har kjent i flere biler, inkludert 940, at disse pleier være litt løse når dem er 20 år.
ok høres bra ut, får teste dette etterpå! :)
den satt no jævlig godt fast:p den rykka seg ikke en milimeter, så tror jeg lar den sitte haha :p
volvoRsport
30/12/13, 14:40
den satt no jævlig godt fast:p den rykka seg ikke en milimeter, så tror jeg lar den sitte haha :p
Den er tredd nedpå en mothake, så du må bruke endel makt for å få den av.
aha, brukte sinsykt mye krefter igår når jeg prøvde :p trodde jeg skulle dra av hele girspaken tilslutt :p haha
En ny girkule koster ca 150kr mener jeg å huske. Så ikke den aller dyreste delen å kjøpe på ny om det skulle gå galt. :p
En ny girkule koster ca 150kr mener jeg å huske. Så ikke den aller dyreste delen å kjøpe på ny om det skulle gå galt. :p
Du forveksler ikke M47 og M90 kasse nå?
Eller er det samme teknikk på M90?
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.