PDA

Vis full versjon : B230FD fusker og dauer ut



Ettellerant
25/12/13, 18:11
Hei! :)
Har merka at det er ein del fornuftige folk her inne så eg lurer på om nåken kan hjelpa meg.

Eg har ein B230FD (240k km) som står i ein 940GL 93mod som starter men fusker veldig og eg er nødt til å gje gass for at den ikkje skal daue ut. Eg har sjekket plugger,ledninger, fordeler da va OK.

Eg sjekka og LMM'en, den gir ikkje nåke utslag på motor og turtall sjølv om den er tilkobla eller utkobla så lurer på om det kan være den.

Sjekka å nettopp for gjennomslag ved å ta neven over oljefyllingslokket, der kom det et nåken små pust men veit ikkje kor mykje som er normalt.

Har ellers merka den siste tiden den gikk at den brukte mykje meir bensin enn det som er normalt.

Hvis nåken har vert borti samme problemet eller har ein anelse på kva som kan være problemet hadde vert kjekt med innspel ifrå dåke :)

René Fredriksen
26/12/13, 16:47
Først av alt ville jeg begynt med og se etter feilkoder, Du har en svart liten boks oppe på dempertårnet på førersiden med blinkedioder. fin guide her http://forum.vccn.no/showthread.php?8969-Feilkodeavlesning-LH2-4

Siden du har skjekket at tenningsanlegget er bra, så ville jeg ha skjekket etter falskluft, det kan skape mange artige problemer og høyere forbruk. Spray startgass oppe ved innsuget og alle vakumslanger og innsugslanger.
Og ta og skjekke at tomgangsregulatoren går og ikke er gjengrodd av drit, dette kan og skape mye kvalme.

MVH
René F