PDA

Vis full versjon : Hvor kommer vannet i fra?



Monsen
23/12/13, 19:05
Lå under min V70 2004 stasjonvogn ( uten takluke ) for en tid tilbake, klarte å forskyve den bakerste gummipluggen i ( i fremre rammevange ) rammevangen ( plassert under førerplassen ), mengder med vann kom ut. Fjerne samtlige 3 plugger i den ene vangen, og fortsatte så over på passasjer side. Samme problem der også, hvor p. kommer dette vannet fra? At pluggen ikke har drenert det ut er greit ( kjøpte nye plugger på Volvo med dreneringshull ), men bilen kan vel ikke være så dumt laget at den drenerer ut vann fra et eller annet sted ovenfor hit. Regner med at det sikkert er flere som har dette problemet.

Fjernet pluggene, blåste med trykkluft og sprayet med et tynnstoff fra Rust Check, som er meget penetrerende. Skal ha bilen på understellsbehandling hos samme firma snart.

Hos Volvo hadde de ikke noen forklaring på problemet, ble bare henvist til karosseriavdelingen ( noe jeg ikke har oppsøkt enda, kunne vært morro å hørt hva andre har av erfaringer ). Merkelig dette må da ha blitt påvist fra andre kunder tidligere!

Øyvind G
23/12/13, 19:28
Det korte svaret på spørsmålet om hvor vannet er kommet fra, er at vi fremdeles ikke vet det.

Det står litt mer om det her (http://illvit.no/spor-oss/hvor-kom-vannet-pa-jorden-fra).


Fra spøk til alvor. Du burde endre Topic litt og fortelle litt mer om hvilken type bil du har annet enn at det er en 04 stasjonsvogn. Hvis tråden ligger under rett underforum så regner jeg med at det er en V70 eller en XC70 du har?

Monsen
25/12/13, 00:31
Det står litt mer om det her (http://illvit.no/spor-oss/hvor-kom-vannet-pa-jorden-fra).


Fra spøk til alvor. Du burde endre Topic litt og fortelle litt mer om hvilken type bil du har annet enn at det er en 04 stasjonsvogn. Hvis tråden ligger under rett underforum så regner jeg med at det er en V70 eller en XC70 du har?

Takker for særs informativ tips, joda jeg tar den. OM bilen er en V70 eller XC70 så kan jeg vel anta at karosseriet kan ha store likheter, og eventuelt ha samme løsninger/svakheter.

Rart det her, har en kompis som også har for vane å stille spørsmål som ingen vet svar på! Kan det være at karosseriavdelingen hos Volvo sitter på noen svar tro?