PDA

Vis full versjon : Volvo 945, 1996 model,l b230ft starter ikke



Go40
22/12/13, 23:00
Hei

Kjørte bilen helt snuse tom for bensin, fylte på 15 liter bensin men den vil over hode ikke starte igjen!
Har skrudd av bensinslangen fremme i motorrommet, men det kommer ikke bensin. Hvor står bensinpumpa på disse, må jeg lufte denne på et vis for at den skal begynne å ta igjen..?
Når jeg slår på tenninga hører jeg ikke at pumpa går, har sjekka alle sikringer..

gl740turbo
22/12/13, 23:05
Bytt bensinfilter for det er sikkert potta tett i drit :)

Pumpen står i tanken og er vanskelig å høre med mindre noen ligger øret inntil tanken eller luken til tanken baki lasterommet ;)

Du må fjerne gulvet baki for å komme til luken som ligger ca rett bak baksete på fører siden ;)

Go40
22/12/13, 23:41
Hmm, bytta det for snart 2 år siden så det skal jo ikke være gammelt da..? :)
Eller tror du at all dritt i tanken ble med siste dråpen så det ble tett av det..?

gl740turbo
23/12/13, 01:16
Ja, er dessverre det som ofte skjer. Men filter skift er nå ikke værste kostnaden så ville begynt med det :)

Go40
23/12/13, 20:25
Har funnet ut at det er bensinpumpa som ikke går som den skal. Den starter en sjelden gang når jeg slå på tenninga å pumper opp trykket og stopper igjen. Bensinpumpereleet slår seg ut og inn som det skal men pumpa starter ikke.. Må jeg bytte pumpa, eller kan jeg kjøpe en pumpe og montere utom tanken med samme signal som den originale?
Det er de som har sagt til meg at jeg kan gjøre dette..
Hadde vært supert om noen hadde en god løsning på dette! :)

Jonas Soldal
23/12/13, 20:28
Før du begynner å tenke på å bytte pumpe så tar du ut relèet og demonterer det. Se etter sprukne loddinger. Kan spare deg litt penger om det er det som ikke virker heelt som det skal :)

Go40
23/12/13, 20:32
Ja det kan jeg jo gjøre. :)
Men i verste fall, kan jeg montere en pumpe på utsiden? :)
Prøvde å ta ut pumpa, men det var meeeget trangt, så ble så irritert at jeg satte den inn igjen. :p