PDA

Vis full versjon : Lyd i bobil, noen som har peilig på div?



Michelle
22/12/13, 05:07
Hei hallå.

Min kjære pappa eier ein slik en ganske stor bobil. Han ønsker å få litt bass i denne tralla!
Så han står mellom to muligheter.. Men hva gir best lyd tror dere?

Ville det beste vært å hatt basskassa i samme rom som han kjører i eller hadde det vært bedre å sette basskassa i "garasjen" på bobilen som er avskildt fra han som sjåfør?

Hvilken lydopplevelse vil gi mest resultater for han?
Bare spørsmål siden dem som så kalt erkjenner seg med tittlen "harpeiling" der han hørte sa det ville være best å putte den i garasjen på bobilen. Men det synes jeg virka litt mistenktsom i og med plassen for sjåføren og bak til garasjen er ganske lang..

Hadde vært fint med noen synspunkter om dette :)
Takk

Loggy
22/12/13, 05:21
Liten aktiv sub bak/under førersetet burde jo gjøre susen

Loggy
22/12/13, 05:25
http://www.xtremecar.no/bilstereo/basskasser/aktive-kasser/ground-zero-titanium-gztb-200xact.html

Type sånn?
Vet du ikke liker xtremecar, men bare som ett eksempel :P

Michelle
22/12/13, 05:38
Tror pappa snakka om å sette sub under setet bak/"sittegruppen"
Var no sånnt han kunne tenke seg ish :)
du veit jeg ikkje liker siden fordi dem er sykt dårlige til å informere :p

Jimmen
23/12/13, 14:05
Får utrulig god å bra bass med ett ordentlig komponent sett også :)

Daruu
23/12/13, 15:25
Evt kjøp noen skikkelige høytalere(så store som mulig) og en forsterker, blir bra lyd av det også :)

Edit: Men skal det brukes bare når man kjører, eller når'n står rolig også?

gl740turbo
23/12/13, 16:10
Vi har satt en 8" subb i benken under sittegruppen bake førersetene. Altså i "stuen/kjøkkenet" :P

Dette fungerer helt supert og er aktiv av en litt dyr skikkelig type med ferdig kasse ;)

Jonas Soldal
23/12/13, 19:18
Sette en slik http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=184&katid=31&id= under passasjersetet i firmabilen min å er veldig fornøyd med lyden i den.
Bassen bør uansett stå nermt sjåføren med mindre faren din vil ha en slegge av en basskasse stående baki for å få flyttet all luften fram :P
Gamlingen har en 8" rørsub fra rockford liggende med sittegruppen bak i sin bobil, funker helt fint det og :)

Michelle
24/12/13, 01:56
Takk for alle svar, viser bare at den teorien jeg hadde ville funke best i forhold til han som sa han hadde peiling.
Min pappa vil ha en 10 eller 12" i en egen kasse og regner med det blir bra :)
Han kommer nok mest til å bruke anlegget under kjøring men også når han står stille :)

Michelle
14/01/14, 01:47
Kan medele at han har fått montert sub og er veldig fornøyd :p
Måtte til å snekkre kassa sjæl for å få det som han ville :)