PDA

Vis full versjon : Diagnose V70 TDI 97



Sondre93
20/12/13, 20:38
Hei. Har kjøpt ein V70 TDI der motorlampa lyser. Føler også at bilen mangler litt effekt, spessielt på litt turtall. Fikk feil på utslipp på eu(tjuv triks for å få ned utslipp?).

Nokon som har tips til feil kode leser som funker på disse? Har meir lyst å kjøpe ein sjølv enn å bruke penger på å få verksted til å gjere det. Er det standard OBD2 kontakt eller noko lignande 940 tull som nesten ingen feilkode lesere funker på?

Bilen er ellers tungstartet når den er kald. Men tipper det er glødeplugger eller timinga som er feil.

Tips?

jerognal
21/12/13, 08:54
Det kan være mye som gir feil på utslipp:
Luftfilter, dieselfilter, feiltenning(juster tenninga), dårlig LMM(Luftmassemåler), sotete dyser(prøv med dyserens rett i nytt dieselfilter: fylldyserens i filter.Kjør 30 sek. La stå 1 døgn. Kjør så som normalt).
EGR kan ha sotet ned innsuget om ikke EGR er sperret.

Diagnose og justering av tenning er der eg ville startet.

Sondre93
21/12/13, 10:38
Takk for info. Tips til diagnose verktøy?

EDIT: Bilen ble kjøpt uten ABS sentral, så alt av vakumslanger rundt filter var koblet fra, så er ikkje 100% sikker på om alt er rett. Så visst nokon skulle ha et koblingsskjema på dei er eg takknemlig. Tenkte å bytte ut dei fleste slangene når eg var i gang :)

jerognal
22/12/13, 14:47
Kjøpte kabel og software på e-bay for 5 år siden. Sikkert bare å søke igjen....

Sondre93
22/12/13, 18:36
Kjøpte kabel og software på e-bay for 5 år siden. Sikkert bare å søke igjen....

Fant til Windows XP, man har ikkje det ;)

Haug1
23/12/13, 08:12
Fant til Windows XP, man har ikkje det ;)

om du har win7 skal du normalt kunne kjøre xp programmer i kompabilitetsmodus :)