PDA

Vis full versjon : Dstc 04 v70



psyfoon
20/12/13, 15:07
Har en 04 V70 2.0T aut. med DSTC. Synes systemet er tregt til å gripe inn i forhold til flere andre biler jeg har kjørt med liknende system.
Den spinner litt før lampa begynner å blinke og systemet slår inn. Hvis den ikke spinner så lenge (2-3sek) så blinker ikke lampa i det hele tatt.

For å teste antiskrenssystemet så prøvde jeg i lav hastighet på en islagt parkeringsplass ved å trekke brekket, bilen sladdet men følte ingenting gripe inn eller lampa blinke. Kanskje det var for glatt med is og piggfridekk?

Bare lurer på om dette er "normalt" på disse modellene?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

cortinaterje
20/12/13, 17:02
Er det ikke slik at man må over en viss hastighet før DSTC kopler inn og er klar til bruk? Mener å ha sett 30kmt ett sted?

locked
21/12/13, 02:37
DSTC fungerar ikkje i svært lav hastighet. Det er fordi det må visse G-grefter til for at bilen skal kunne registrere retningen. ABS bremsene sluttar og å virke når du står nesten i ro.

Ellers så virka vel antisladdsystemet dårleg når du drar i brekket, då meinar eg det blir kobla ut. Prøv heller å framprovosere på med å køyre rett fram i ca 50km/t på en parkeringsplass og sving så brått og brutalt du berre greier. Då skal det knipe til litt bak. Greier du å svinge litt forsiktig fra side til side med moderat pådrag og få baken til å sleppe så skal den hogge kraftig til!