PDA

Vis full versjon : Midtarmlene med koppholder? V70



sfinxern
07/06/10, 11:33
Hei,

Jeg har sett noen V70`er som har koppholdere inne i midtarmlenet som man kan dra ut? Er dette standard?
Dette er jo genialt, og jeg skulle absolutt hatt dette i bilen min.
Må jeg kjøpe helt nytt midtarmlene, eventuelt hvor mye koster det med koppholder inni og skinntrekk?

Morgis
07/06/10, 11:51
det er originalt tilbehør.
Har 2slike liggende.
se tråd: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=4496

hgnubel
07/06/10, 12:36
det er originalt tilbehør.
Har 2slike liggende.
se tråd: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=4496

Ikke lagt merke til at det er to forskjellige "armer" på disse to før... den til høyre ser ut som den støtter rundt hele flasken/koppen mens den til venstre bare går 2/3 rundt eller så. Vet du om den til høyre er en nyere/forbedring av den til venstre, eller om det er to helt uavhengige produktnummer?

Vet det går an å kjøpe bare "skuffen" ny fra Volvo, trenger etterhvert bytte slitedelene på min. Men hadde vært greit å fått sånn som den til høyre der da :)

Til trådstarter: Dette er et absolutt must i en 850/x70!

Morgis
07/06/10, 12:42
ja der sier du noe. det har jeg aldri tenkt på faktisk :)
Kan skru de opp å skrive ned delenumrene på selve koppholderdelen om det er forskjell.

sfinxern
07/06/10, 13:07
Ikke lagt merke til at det er to forskjellige "armer" på disse to før... den til høyre ser ut som den støtter rundt hele flasken/koppen mens den til venstre bare går 2/3 rundt eller så. Vet du om den til høyre er en nyere/forbedring av den til venstre, eller om det er to helt uavhengige produktnummer?


HAHA US-Edition... de har så j.... store MacDonalds brusbeger der borte :D :D

sfinxern
07/06/10, 13:10
Ja definitivt et must på denne bilen.
Jeg får sende en forespørsel til Volvo og høre hvor mye de skal ha for et nytt midtarmlene med skinntrekk i min farve (grått) med koppholdere.

Hehe har alltid irritert meg over at det var så rart det ikke fantes koppholdere til denne bilen utenom de rommene nede i dørtrekkene.
Men fanget opp et sånt midtarmlene for en stund siden og da er det jo noe jeg bare MÅ ha :)

Morgis
07/06/10, 13:28
På 850a mi har jeg de bøylene som går helt rundt.
Kanskje nyere type som går 2/3 rundt?

Stod ingen delenumre på dem, og alle kodene ellers var like, så det er nok en liten modifikasjon som har erstattet den gamle bare.

http://www.morgis.net/Selges/Volvo850deler/850-x70deler/mai%202010/170520103569.jpg

Langedal
07/06/10, 13:47
Det er jo bare å kjøpe selve koppholder delen. Det får man kjøpt løs på Volvo til ca 200kr. Trenger ikke hele armlenet. Skifter bare underdelen som er festet med noen vanlige torx-skruer. Tar 5 minutt å montere.

Husker ikke delenummeret, men kan sikkert finne det. Selv om de finner det ganske kjapt på Volvo når du spør.

hgnubel
07/06/10, 14:00
Ja definitivt et must på denne bilen.
Jeg får sende en forespørsel til Volvo og høre hvor mye de skal ha for et nytt midtarmlene med skinntrekk i min farve (grått) med koppholdere.

Hehe har alltid irritert meg over at det var så rart det ikke fantes koppholdere til denne bilen utenom de rommene nede i dørtrekkene.
Men fanget opp et sånt midtarmlene for en stund siden og da er det jo noe jeg bare MÅ ha :)

Finnes et kjipt alternativ som ikke inkluderer ekstrautstyr:

Hvis du har Statoil-kopp så er grepet på den formet slik at den kan henge etter hanken i dørhåndtakbrønnen. Men det anbefales ikke så veldig :) Det kan sette merke på døren, skvulper over hvis den henger der når du lukker døren, og håndtaket kan i verste fall ramle av og innholdet i koppen havner i fanget ditt...

Det siste skjedde med en gammel YX-kopp jeg hadde for endel år siden. Hadde akkurat vært og fylt koppen med "espressosjok" (omtrent det mest grisete og klissete kaffelignende drikk man får) fra en maskin på jobben et stykke hjemmefra, satt meg i bilen og skulle kjøre videre 50 mil til en begravelse. Hvis det ikke var for sjokoladefargen på kaffen så hadde vel folkene i klesbutikken trodd jeg hadde tisset i buksen... HELDIGVIS så det heller ut som noen hadde gjort fra seg i fanget mitt :p

(og YX-koppen holdt jeg i håndtaket på vanlig vis, ikke noe mishandling...)

hgnubel
07/06/10, 14:20
Det er jo bare å kjøpe selve koppholder delen. Det får man kjøpt løs på Volvo til ca 200kr. Trenger ikke hele armlenet. Skifter bare underdelen som er festet med noen vanlige torx-skruer. Tar 5 minutt å montere.

Husker ikke delenummeret, men kan sikkert finne det. Selv om de finner det ganske kjapt på Volvo når du spør.

IPD bruker samme delenr som Volvo:
http://www.ipdusa.com/Volvo-850/Interior/Cupholders--OEM-replacement/p-72-158-1826/

sfinxern
07/06/10, 15:11
Finnes et kjipt alternativ som ikke inkluderer ekstrautstyr:

Hvis du har Statoil-kopp så er grepet på den formet slik at den kan henge etter hanken i dørhåndtakbrønnen. Men det anbefales ikke så veldig :) Det kan sette merke på døren, skvulper over hvis den henger der når du lukker døren, og håndtaket kan i verste fall ramle av og innholdet i koppen havner i fanget ditt...

Det siste skjedde med en gammel YX-kopp jeg hadde for endel år siden. Hadde akkurat vært og fylt koppen med "espressosjok" (omtrent det mest grisete og klissete kaffelignende drikk man får) fra en maskin på jobben et stykke hjemme fra, satt meg i bilen og skulle kjøre videre 50 mil til en begravelse. Hvis det ikke var for sjokoladefargen på kaffen så hadde vel folkene i klesbutikken trodd jeg hadde tisset i buksen... HELDIGVIS så det heller ut som noen hadde gjort fra seg i fanget mitt :p

(og YX-koppen holdt jeg i håndtaket på vanlig vis, ikke noe mishandling...)


HAHA:p... uff og uff.. Ja jeg har hatt noen lignende hendelser jeg også, derfor jeg nå må skaffe meg denne herligheten:).

Sunflyer
09/06/10, 01:28
i min v70 går de kun 2/3 rundt så det er kanskje en forandring på de fra 850 til x70

sfinxern
10/06/10, 09:33
Da var det bestilt.
307kr. Henter den i morgen:).