PDA

Vis full versjon : 1987 740 B230ET, pumpe sviver men gir ikke bensin.



Avfallskverna
17/12/13, 16:35
Heipådeg :)

Min 1987 740 turbo med ET motor sluttet å fungere. Fant ut at bensinpumpa ikke gikk. Kjøpte nytt relè uten hell. Så nå tvangskjører jeg pumpa intill videre.
Problemet er da at pumpa gir ikke bensin til fuel railen. Hvis jeg skrur av slangen og holder tommelen på, så bygger det seg trykk og hvis jeg slipper tommelen da,
så spruter det en stråle 2 meter ut i ca 0,5 sekund, men den slutter med en gang. Jeg kan ingenting om bensinsystemer, så det er litt vanskelig å se etter feil hvis man ikke vet
hva man skal se etter.

Takker for alle svar :)

Jimmen
17/12/13, 17:13
Mål bensintrykket, høres slapt ut.. :)

Avfallskverna
17/12/13, 17:30
Ja, ganske slapt :P Som sagt, har ikke peiling. Men det skulle vel spruta konstant fra tur slangen uansett, når den ikke er koblet på fuel railen? Tett filter?

Marius Skau
17/12/13, 17:36
Tett filter er en mulighet.

Men viss pumpa er gåen men går ved tvangskjøring kan det fortsatt va den..

Tipper den ikke klarer og suge opp nokk drivstoff

Avfallskverna
17/12/13, 17:42
Har 2 pumper liggende. Ingen av dem kjører hvis jeg kobler dem til. Sikkert noe galt under sikrings boksen eller noe, men begge pumpene skal være i god stand. Det er nok det at den ikke klarer å suge opp nok bensin, men hvorfor er en ann ting, derfor jeg prøvde å finne noen kloke hoder som kanskje hadde hatt tilsvarende problem selv :P Men jeg skal ut å bytte filter nå, så ser vi hva som skjer. Jeg skal skrive resultatet her når jeg er ferdig :)