PDA

Vis full versjon : 2005 XC70 diesel/automat vil ikke starte



Tore
07/06/10, 08:23
Bilen er en 2005 modell XC70 med D5244T motor og automat.

Gikk helt greit frem til barnehagen - og når den igjen skulle startes kommer det opp melding om at startforsøk mislyktes - prøv igjen eller noe lignende (husker ikke eksakt ordlyd i instrumentet).

Starteren begynner ikke å gå, alt annet virker normalt, virker ikke som om det er flatt batteri. Prøvd å satt automaten i P flere ganger uten endring av problemet.

Har ikke feilsøkt utover å registrert dette - bilen står igjen utenfor barnehagen, men mottar gjerne tips over hva jeg kan sjekke i ettermiddag før evt assistanse/veihjelp tilkalles som siste utvei.

Er det trygt å kobble fra batteriet på disse en stund for så å koble det til igjen for å se om dette kan nullstille noe fjask?

Crewer
07/06/10, 10:58
Hei,

Hadde en S60 06 mod med noe tilsvarende problem. "alt" utenom starteren fungerte. det viste seg at koblingen på starteren ikke satt på/hadde irret seg - pusset og festet skikkelig, så startet bilen igjen.. Håper det er til hjelp!

locked
07/06/10, 18:58
startforsøk avbrutt betyr at bilen ikke har mottatt signal om at korrekt nøkkel er brukt.

prøv med en annen nøkkel. hjelper ikke det må nok antenneringen rundt tenningslåsen skiftes men i så fall ville jeg tatt kontakt med volvo verksted.

Tore
08/06/10, 13:20
Da viking dro for å hente bilen startet den selv så da løste det seg.

Utenfor barnehagen har jeg problemer med at fjernkontrollen til dørene ikke fungerer på min bil, det samme har dama med sin BMW, samme problemet har denne volvoen, samme problemet har en kollega med sin Prius, samt mange flere.

Jeg mistenker derfor at det er noe felt som støyer slik at bilen fikk problemer med å lese nøkkel-id; radiostøy som "dreper" dørlåsingen vil vel også være radiostøy som kan drepe nøkkel-id signalene siden begge deler går på radio, dog ulike frekvenser.

locked
08/06/10, 13:36
det er nok noe i lufta der fra en basestasjon for mobil ellernoe. Virkelig betryggende med så heftig støy rundt en barnehage!

Tore
08/06/10, 13:52
det er nok noe i lufta der fra en basestasjon for mobil ellernoe. Virkelig betryggende med så heftig støy rundt en barnehage!

Jepp; Post og teletilsynet lovte at de skal ta seg en tur i løpet av uka :-) Skal jo ikke være radio-støy så biler ikke fungerer der ungene leker og oppholder seg hele dagen...