PDA

Vis full versjon : 85mod 240, B200k. Back in the saddle!



Larsen-Racing
17/12/13, 10:37
Jeg har vert på shopping og handla meg en 85mod med B200K.
Nå til våren er det 10år siden jeg kjøpte min første 240, og etter noen år uten så har nesten alt falt bort. Noen av de som holdt til på Bilforumet sin 200-serie del tilbake i tid husker meg nok sikkert igjen.

Så jeg trenger litt opplysning og den der B200K motoren, siden jeg aldrig har hatt den før faktisk. Er det noe enkel modding som kan gjøres på den motoren?
Fjerne EGR greiene og bytte ut propellen med el.vifte er det første jeg tenker.

Skal rote meg til å lage en prosjekt tråd når jeg begynner å gjøre litt små ting med bilen :) Stay tuned.

volvobrage
17/12/13, 12:59
Stilig at du har kjøpt deg Volvo igjen!:)Skal følge med på tråden, har fult meg på M3en din på Bimmers lenge:)

Larsen-Racing
17/12/13, 13:33
Møtte en 240 langs veien i sommer med bur, gr.a vinge, compomotive og bra høyde. Det var da det smalt igjen, jeg MÅTTE tilbake til "the brick" :)

Bilen er for øvrig dønn orginal med 105.000km på telleren! ALT fungerer, utenom at lyset ikke kommer på når man åpner døra.

volvobrage
17/12/13, 13:58
Møtte en 240 langs veien i sommer med bur, gr.a vinge, compomotive og bra høyde. Det var da det smalt igjen, jeg MÅTTE tilbake til "the brick" :)

Bilen er for øvrig dønn orginal med 105.000km på telleren! ALT fungerer, utenom at lyset ikke kommer på når man åpner døra.
Hehe, syns det er kult at du følte det sånn når du har ein RÅ E30 M3 fra før:)Tøft at gode gamle 240en fortsatt kunne lokke då:)

Lav kilometerstand, korleis er bilen for rust?Farge inni/utvendig?

Larsen-Racing
17/12/13, 14:03
Det er noe overflate rust på de vanlige plassene, og begge hjulbrønnene er byttet tidligere. Det er uten tvil proffesjonelt gjort, siden det ser helt orginalt ut når jeg gikk over i går.
Den er av fargen rød og interiør er komplett av typen sort minus taktrekket :)

volvobrage
17/12/13, 14:10
Det er noe overflate rust på de vanlige plassene, og begge hjulbrønnene er byttet tidligere. Det er uten tvil proffesjonelt gjort, siden det ser helt orginalt ut når jeg gikk over i går.
Den er av fargen rød og interiør er komplett av typen sort minus taktrekket :)

Herlig fargekombinasjon!:D Gleder meg som sagt til prosjektråd, skal følge med der:)

Larsen-Racing
17/12/13, 14:11
Det blir ikke store sprell, er M3en som har det største sugerøret ;)

volvobrage
08/01/14, 14:53
Korleis går det her, bilder av bilen?:)

larsverm
08/01/14, 18:08
240DL 85 er den eneste 240 på vårt marked som har akkurat B200K. Den har vel en spesiell forgasser, som den litt senere B230K. B230K har også en topp som skiller seg fra de fleste andre rødblokkvarianter - men på det punktet er nok B200K som de "vanlige".

Larsen-Racing
09/01/14, 10:42
Korleis går det her, bilder av bilen?:)

Den tikker og går den.
Har montert snowcap, fjernet lykteviskere, lakkert sort rundt reflektorene, trekkt taktrekket sort (må kjøpe turbo/glt håndtak og solskjermer), kappa den forran så den ble 7cm lavere, montert refleksplate (skal av igjen) og prøvd litt våtsliping og polering for å se hvor mye jobb jeg har forran meg.
Tenkte ikke dette skulle bli noe prosjekt tråd her da men.

Så B200K har forbreningskammer i toppen?

larsverm
09/01/14, 21:10
Skulle mene det, ja - som de fleste 240er. Det er B230K som skiller seg ut i så måte.