Vis full versjon : Slakk dørhengsel/Bolt
Noen som har eller har hatt plage med dørhengsle på v70 ? Jeg mistenker att bolten i nedre hengsle er helt utslitt(håper det er bolten) når jeg tar å løfter døren når den er open så er det en god del slark, dette er jo litt trasig da då døren aldri går skikkelig igjen uten å måtte opne den før å ver litt meir bestemt å slå den igjen, men spørsmålet mitt da er om man får kjøpt nye bolter og om noen har en fix på dette?
en god midlertidig løsning er å legge mutterskive mellom dør og hengsel. altså en mutterskive på hver bolt på nedre hendsle. husk å justere låsekloa i B stolpen før du smeller døra igjen ;). :)
Jeg har samme på min 2008 mod. Har vært innom volvo i Sarpsborg og fredrikstad men de vet ikke hva en kan gjøre , de sier de aldrig har vært borti noe slikt ....
Var innom Volvo i Karlstad i Sverige og spurte , de undersøkte om det var noe reklamasjon på dørhengsler ,men fanns ikke noe fra volvo .
To teknikere undersøkte dørhengslene og konkluderte med at det måtte skjæres ut den gamle og sveise i en ny hengsel på karosseriet. Ikke noe problem som de sa :-)
Men skal prøve først med en skive som jeg kan legge mellom ..
hei og takk for svar, vart det tatt ut bolten med deg for å inspisere hengsle?
Døra ble ikke tatt av , men er veldig enkelt på disse bilene , en skru oppe og en nede og så stopperen , bare å løfte av , skal se om jeg får gjort det snart så jeg kan finne litt mere ut av det ........
Ja må få gjer ei kvart med det en dag jeg oxo
Fikk du gjort noe med hengseln? Har samme problem på min XC 70. Det finnes en Volvo originaldel, det er hele hengsel, mener den delen, som ble sveiset i A-stolpe, pluss delen som sitter i dørra inkl. bolt.
Har skruet fra hverandre di nye deler og byttet denne faste som sitter i dørra pluss ny bolt. Hjalp dessverre svært lite, fant ut at slaget er i den del som er sveiset :(
Men tipset av Morgis skal jeg prøve- det er jo fort gjort :) Takk for den :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/04/609.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/04/610.jpg
Seint svar her men jeg dreia meg ny bolt på jobb som vart litt tightere i hullet å slakken i døra er borte, smurte på masse fett/grease, dette har no fungert fint siden etter sommer ferien 2014
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.