PDA

Vis full versjon : Spore motor nr opp mot reg nr. Er det mulig?



JEMracing
14/12/13, 17:18
Lurer på om noen vet om volvo kan spore opp motor nr opp mot registreringsnummer på bil?
Vet at enkelte merker kan det.

Takk for svar

turb00le
14/12/13, 17:27
Tror ikke det. I allefall ikke på gammal driiit.

Sent from my LT25i using Tapatalk 2

JEMracing
14/12/13, 17:45
Tror ikke det. I allefall ikke på gammal driiit.

Sent from my LT25i using Tapatalk 2

Hva er gammal drit da?

turb00le
14/12/13, 18:07
Dersom det i det hele tatt er mulig så må det være på biler langt oppå 2000 tallet...
BMW har vel ett system som de kan spore tilbake på gamle modeller også tror jeg.

JEMracing
14/12/13, 18:15
BMW og Mercedes har vel system på det. Vet Opel ikke har noen slags sporing.
Egentlig litt rart det ikke er noe sporings nr på selve motoren da.

Takk for svar

Per Turbo
14/12/13, 18:16
Lettere om du forteller hva slags bil og årsmodell det dreier seg om

JEMracing
14/12/13, 18:40
b5204t2 motor fra 850. Er vel fra midten av 90 tallet.

sekse
15/12/13, 09:29
Du trenger dette i forbindelse med godkjenning?

JEMracing
15/12/13, 11:39
Du trenger dette i forbindelse med godkjenning?

Stemmer det.
Var innom bt i Tønsberg på torsdag for å la dem se over søknaden.
Det eneste dem ville legge til var fra hvilken bil den motoren kom ifra. Di vil forsikre seg om at ikke motoren er stjålet. Eller så var alt greit.
Søker da om motor bytte og senk samtidig.

850GLTsilver
16/12/13, 14:58
Dersom det i det hele tatt er mulig så må det være på biler langt oppå 2000 tallet...
BMW har vel ett system som de kan spore tilbake på gamle modeller også tror jeg.

Null "problem" å spore motornummer opp mot chassisnummer, og dermed regnummer.

En liten melding til aktuell fabrikant, og nummerrekkene kommer på løpende bånd.
Og det langt langt tilbake i tid.

JEMracing
16/12/13, 16:25
Null "problem" å spore motornummer opp mot chassisnummer, og dermed regnummer.

En liten melding til aktuell fabrikant, og nummerrekkene kommer på løpende bånd.
Og det langt langt tilbake i tid.

Volvo fabrikken man må ringe da el? Var i kontakt med volvo i Larvik i dag. Det lar seg ikke å søke den veien. Programmet di har ( tai eller noe) går ut fra reg nr.
Volvo Norge har akkurat det samme som volvo forhandlerne har. Så det hjelper ikke.

Trudde ikke dette skule være noe problem. Var sikker på motor nr kunne spores jeg.

R.G
16/12/13, 16:43
lar seg ikke gjøre med volvo gitt, prøvde for harde livet detta med en 204ft engang. etter alt for mye om og men, endte det med en kamerat skrivd salgskontrakt,

etter sånn det er blitt nå, så får jeg ikke godkjent en b230et jeg har liggende, fordi jeg tok den ut av en delebil jeg kjøpte og hogde, ingen salgskontrakt skrivi dermed ingen godkjenning i ny bil. idiotisk, men forståelig, er så mye som blir stjelt rundt så

JEMracing
16/12/13, 18:14
Synd det er sånn. Men skjønner bt er litt skeptisk til å godkjenne uten å hvite hvor motor kommer ifra.
Men en gammal volvo femmer er vel ikke noe av stor verdi.
Lurer på om di hadde godkjent volvo motor fra båt. Tviler på at den kan spores en eller andre veien.

850GLTsilver
18/12/13, 12:17
Volvo fabrikken man må ringe da el? Var i kontakt med volvo i Larvik i dag. Det lar seg ikke å søke den veien. Programmet di har ( tai eller noe) går ut fra reg nr.
Volvo Norge har akkurat det samme som volvo forhandlerne har. Så det hjelper ikke.

Trudde ikke dette skule være noe problem. Var sikker på motor nr kunne spores jeg.

Forhandlerne klarer å spore opp koder til bilstereoene på serienummeret på de, men ikke chassisnummer basert på motornummer?

Ja jeg ville sendt forespørselen til VPV i Gøteborg.

gaupe
18/12/13, 12:26
Volvo har denne informasjonen, eg fekk ganske nyleg utskrift på to 83 240 Turbo, der den eine var levert ny i Sverige og den andre i USA. Men spørsmålet er likevel om dei har anledning til å gjere søket den andre vegen, og det burde jo dei strengt tatt klare.

C.Erstad
18/12/13, 12:27
Ja jeg ville sendt forespørselen til VPV i Gøteborg.

Det er nok veien og gå ja... :)

JEMracing
19/12/13, 22:14
Har nå fått sporet opp en tidligere eier av bilen. Noen som vet om BT kan søke på navn mot reg nr?

kermitt
20/12/13, 03:41
Ta en telefon, du får i allefall opp navn på søk med regnr så rart om det ikke går andre veien.

Snurrbo744
20/12/13, 08:32
Har nå fått sporet opp en tidligere eier av bilen. Noen som vet om BT kan søke på navn mot reg nr?

Det kan dem. Si navnet på vedkommede og hvilken bil det dreier seg om så hoster dem nok opp regnr :)

JEMracing
20/12/13, 13:12
Det kan dem. Si navnet på vedkommede og hvilken bil det dreier seg om så hoster dem nok opp regnr :)

Ringte vegvesen og dem kunne ikke se kjennemerke på biler som hadde vært registrert på eier tidligere.
Veldig rart det men.

Fikk et tips om å sende Mail til firmapost@vegvesen.no

Snurrbo744
20/12/13, 17:22
Merkelig. Fikk utlevert info uten problem når jeg skulle ha regnr :o

Marius
20/12/13, 17:55
hva med å ringe forrige eier og høre om han husker reg nr på bilen??????????

JEMracing
20/12/13, 19:30
hva med å ringe forrige eier og høre om han husker reg nr på bilen??????????

Hallo marius
Har pratet med forrige eier å han finner eller husker ikke reg nr.

Marius
20/12/13, 22:20
Hallo marius
Har pratet med forrige eier å han finner eller husker ikke reg nr.

be han lete igjennom noen feriebilder

JEMracing
20/12/13, 22:55
be han lete igjennom noen feriebilder

Han hadde visst sett igjennom bilder men ingen bilder av den bilen.
Bare oss bil gale som har det vel;)

R.G
21/12/13, 10:18
forsikringsselskapet vet det skiltnr.

går jeg inn på forsikringselskaptet mitt, så finner jeg bila jeg hadde for 10år sida

JEMracing
21/12/13, 11:51
forsikringsselskapet vet det skiltnr.

går jeg inn på forsikringselskaptet mitt, så finner jeg bila jeg hadde for 10år sida

Tidligere eier hadde visst sett over forsikringspapira. Mulige ikke han har gjort altfor stor innsats da.
Er ganske sikker på at det lar seg gjøre.

R.G
21/12/13, 13:00
jeg har hadd samme forsikringsselskap i 10år, og jeg kan logge meg inn på nettsida dems og finne fram mine dagens forsikringer og finne der etter litt roting tidligere forsikrnger og ser da hvilke biler (regnr) jeg har hadd forsikring på. også registrert vrakede (hogd) biler