PDA

Vis full versjon : Brukernavn



Janus
06/06/10, 23:16
Vet ikke om flere synes dette, men altfor mange har for like brukernavn.
Det er et drøss med rsport, volvo-rsport, volvo940, 940turbo, 850, volvo242, 240racing, 240turbo..kan bare fortsette.

Er det ikke mulig å få ordna seg et mer "eget" brukernavn enn alle disse variantene av volvo og turbo?

Husker dette ble tatt opp på VF i sin tid.

Morgis
06/06/10, 23:47
det var vel egentlig en regel ved registrering i oppstarten, men det har sklidd helt ut..
burde vært litt mer unike navn ja. så man kan lettere skille og huske hverandre.

Janus
07/06/10, 15:39
det var vel egentlig en regel ved registrering i oppstarten, men det har sklidd helt ut..
burde vært litt mer unike navn ja. så man kan lettere skille og huske hverandre.

Er det ikke bare å la folk få endre brukernavn til noe mer unikt?
Siden dette var en regel ved registrering så bør folk følge det..

THolandsli
07/06/10, 16:13
Helt enig i dette. Er fort gjort å forveksle brukere både på godt og vondt.

Om noen ønsker å bytte brukernavn er det bare å sende meg en PM.

A.Finstad
07/06/10, 22:08
burde man ikke legge inn en advarsel øverst på siden til de som har sånne brukernavn at de får så å så lang tid på seg til å bytte ellers så blir den utestengt eller merket som userriøse eller noe sånt?

boman
07/06/10, 22:10
da får jeg bytta nå straks eller imorgen :)

940pearl
07/06/10, 22:11
burde man ikke legge inn en advarsel øverst på siden til de som har sånne brukernavn at de får så å så lang tid på seg til å bytte ellers så blir den utestengt eller merket som userriøse eller noe sånt?

Ja det var jo en kjempe god ide :rolleyes:

A.Finstad
07/06/10, 22:27
da får jeg bytta nå straks eller imorgen :)

du har jo ditt eget navn i brukernavnet så det går ann, men verre med alle de forskjellige 940 variasjonene og volvo turbo og alt det der :p de fleste her inne kjører jo turbo bil :p

boman
07/06/10, 22:30
får alikevell bytta det nå når tHolandsli gjør det ;)

Anders-
07/06/10, 22:37
Jeg kan også endre brukernavn, så får vi fordelt jobben litt

ChrML
07/06/10, 23:08
Enig i det! Er jo veldig lite oppfinnsomt å kalle seg ting som 240Turbo, Volvo240Turbo, RSport og lignende... :p Og enda skal så mange gjøre det, haha.

Kodja
08/06/10, 19:38
noen som vet noe mer passende enn kodja? :p alle vet jo hvem det er liksom, ingen makene navn i det heletatt :p ehhehehe

Morgis
08/06/10, 19:39
noen som vet noe mer passende enn kodja? :p alle vet jo hvem det er liksom, ingen makene navn i det heletatt :p ehhehehe

Ola Nordmann?

Kodja
08/06/10, 19:53
hehe hva med bottol??? :p oldefar min ville absolutt kalle meg det når jeg ble født :p

Øystein Bottolf Tr.... hehe det hadde vært noe det ;)

ChrML
08/06/10, 19:55
Synes de som har unike navn skal beholde de :p. Blir litt forvirrende når alle plutselig skal bytte. Sånn som alle vet jo hvem Kodja og Volvo geir er her på forumet :p.

boman
08/06/10, 20:16
hvem er volvo geir?

Anders-
08/06/10, 20:30
hvem er volvo geir?

Hva mener du?

A.Finstad
08/06/10, 20:48
ironi regner jeg med :p hva hadde skjed om TBO hadde bytta navn? :eek: da hadde nokk mange begynt å lure :p

boman
08/06/10, 20:48
Hva mener du?


Synes de som har unike navn skal beholde de :p. Blir litt forvirrende når alle plutselig skal bytte. Sånn som alle vet jo hvem Kodja og Volvo geir er her på forumet :p.

Var et dårlig forsøk på å være morsom :) Men kanskje du bare fortsatte? hehe

THolandsli
08/06/10, 21:43
142 av brukere her inne har Volvo i brukernavnet sitt. Burde vell være unødvendig å opplyse om hvilken bil man liker når man registrerer deg her inne? :P

Kjell V70
08/06/10, 22:43
Jeg har Kjell V70 som nick, men alle som kjenner meg, og vet hvem jeg er, kaller meg bare Kjell. Selv om jeg har et mellomnavn da, ikke v70 akkurat, kanskje jeg burde bytta? :confused::):cool:

Egentlig litt teit, siden kona bruker v70n mest, og jeg har 850... :)

A.Finstad
09/06/10, 00:30
det er ikke de navna vi diskuterer her det er mere de upersonlige navna som 940turbo, 240turbo, volvo240turbo, volvo940turbo du ser greia ikke sant? :P sikkert nevnt fire brukere på å bytte få ting :p

Anders-
09/06/10, 00:48
Nå har jeg sørget for at det blir navn med ett visst personlig preg fra nå av :)

Lillevik
09/06/10, 01:22
Trives fint med mitt jeg :-P

volvobrage
09/06/10, 08:18
ein kan vel bruke etternavn og:)og viss det blir gjenkjenningsproblemer kan jo dei som byttar ha det gamle navnet i signaturen sin:)

sjefsbonden
09/06/10, 11:13
Nå har jeg sørget for at det blir navn med ett visst personlig preg fra nå av :)

mitt er vel greit nok?:rolleyes:


ein kan vel bruke etternavn og:)og viss det blir gjenkjenningsproblemer kan jo dei som byttar ha det gamle navnet i signaturen sin:)

det var ikke dumt, kan fort blir tull hvis mange bytter navn, så boman (volvo geir før) hadde gjort det:)

Testdriver
09/06/10, 11:50
Ditt brukernavn er veldig bra :)

Jeg siterer det A.Finstad skrev tidligere:

"det er ikke de navna vi diskuterer her det er mere de upersonlige navna som 940turbo, 240turbo, volvo240turbo, volvo940turbo du ser greia ikke sant? :P sikkert nevnt fire brukere på å bytte få ting"

Volvo360tic
09/06/10, 13:40
må vell bytte jeg åsså da:)

Dan Bay-Johansen
10/06/10, 19:01
må vell bytte jeg åsså da:)

Njei, syntes ikke det...hvertfall ikke foreløpig, du er vel stort sett den eneste her inne som driver med 360 turbo. Men klart, om de endrer retningslinjene så er du vel i faresonen ;D

sekse
14/06/10, 21:49
Virker som et bra tiltak dette. Fort å rote i hop med så mange like brukere.

Skiftet fra "Volvo_original" til "sekse" fordi det ble for ugjenkjennelig med volvo i brukernavnet. Sekse derimot er det ikke så mange som heter;)

Daniel V
16/08/10, 00:19
Ser absolutt hva folk mener. Derfor jeg valgte Daniel V, for det er navnet mitt + starten av etternavnet. Volvo240xxxxx brukernavnene og VolvoRsport brukernavnene er vel de som dominerer mest :p Lurer på hvor mange forskjellige versjoner av Volvo R Sport brukernavnet jeg har sett med både små og store bokstaver og med og uten enkle og til og med dobble bindestreker :p Men back on topic: Skjønner at ikke alle vil ha navnet sitt som brukernavn, men de typiske "volvotingene" som R sport og volvomodeller er vel greit å holde utenfor brukernavnene :) Men må vel bare legge til at det er mange som har gode brukernavn her også da :)

Kanskje en liten idé å ikke kalle seg Bernt heller? :p

Wrasko
16/08/10, 01:20
Er helt med på dette, selvom brukere som volvo240v8 er navn som jeg har kjent i en del år, men det var jo igjen lenge før dette forumet kom frem.

Anders-
16/08/10, 07:47
Filteret har vært på plass lenge så dette er ikke ett "problem" vi vil oppleve at vokser i fremtiden :)

hogst
16/08/10, 08:03
hva med å bruke f.eks de fem første bokstavene i etternavnet slik som jeg har brukt..
både lett å kjenne igjen og er litt personvern i det..

Kanskje åpne for 1 endring av brukernavn, slik at vi slipper alle volvo950turbo osv som trådstarter nevner

JP_Ra©ingTeam
16/08/10, 08:37
hva med å bruke f.eks de fem første bokstavene i etternavnet slik som jeg har brukt..
både lett å kjenne igjen og er litt personvern i det..

Kanskje åpne for 1 endring av brukernavn, slik at vi slipper alle volvo950turbo osv som trådstarter nevner


kjempe lurt.. hva med de som heter OS/ ÅS /osv osv. til etternavn. skal ikke dem da få bli registrert..? eller skal man da bruke osxxx ?
Teit opplegg.. folk må da få kalle deg det dem vill.. men er enig at det finnes alt for mange "dårlige" brukernavn.. folk må da kunne ha LITT fantasi. :confused:

hogst
16/08/10, 08:50
du trenger ikke å bli frekk.. hadde du hatt litt fantasi så kunne det vært ås123 eller brukt noen bokstaver i fornavnet..
og det var bare et eksempel.
men nok om det...

JP_Ra©ingTeam
16/08/10, 08:59
var heller ikke frekt ment.
Poenget var at det må da være ett fett, va som velges som brukernavn.. så lenge bruker har LITT fantasi når han velger seg et brukernavn...

Foreksempel.. tenk på brukernavnet ditt som et passord..
da velger du straks noe annet enn "240tic" og for å ikke tråkke noen andre på tærne, så beklager til deg som evet måtte hete "240tic" ( som nesten er garantert at det gjør ) : )

hogst
16/08/10, 09:20
ok..

er bare enig at det er litt vanskelig å skille alle fra hverandre..

EDIT: hva med å bruke fornavn.en bokstav i etternavn..?

f.eks lars.h

THolandsli
16/08/10, 10:04
Filteret har vært på plass lenge så dette er ikke ett "problem" vi vil oppleve at vokser i fremtiden :)

Filteret er der, men vi må legge inn alle fraser som vi ikke vil skal brukes. Og med den fantasien som er ute å går blant folk så er det ikke enkelt å få med alle. :)

Det som er "in" nå er jo å bruke bokstaven O istede for 0. F.eks 74O, og 24O

Øyvind G
16/08/10, 10:43
ok..

er bare enig at det er litt vanskelig å skille alle fra hverandre..

EDIT: hva med å bruke fornavn.en bokstav i etternavn..?

f.eks lars.h

det var lurt :P hehe

hogst
16/08/10, 10:54
var deg og martin jeg tenkte på.. ;)

Daniel V
16/08/10, 23:20
ok..

er bare enig at det er litt vanskelig å skille alle fra hverandre..

EDIT: hva med å bruke fornavn.en bokstav i etternavn..?

f.eks lars.h

Derfor jeg har kalt meg Daniel V :p

Kodja
17/08/10, 11:14
måtte kalt meg Bottolf jeg da :p haha
"Bottolf Customs" :p hæhæhæ

JP_Ra©ingTeam
17/08/10, 22:14
tror du Lika og bli kalt Bottolf ;P

Kodja
18/08/10, 12:49
tror du Lika og bli kalt Bottolf ;P

oh jess. oldefar min som var sjømann som absolutt ville jeg skulle hete det ;)

Anders Dybvadsskog
18/08/10, 16:28
Tror du må døpe om deg til det for du bruker det så mye at du vil det selv:P

Mathisen
19/08/10, 13:51
Er faktisk en til her inne som har samme nick som meg.. eneste forskjellen er att jeg har stor M mens han andre har liten...

Joakim-G_R
19/08/10, 14:45
Er faktisk en til her inne som har samme nick som meg.. eneste forskjellen er att jeg har stor M mens han andre har liten...

Ja, DET er forvirrende.


måtte kalt meg Bottolf jeg da :p haha
"Bottolf Customs" :p hæhæhæ

"Buttoms Customs" :p Katta til en kompis heter Bodolf, ikke så langt unna. :p


det var lurt :P hehe

Ja det syns jeg..:cool:




Har også sett jonass, som har vært her siden starten såvidt jeg kan huske, og nå er det en JonasS her, det er ikke samme person? JonasS skriver dobbelt-A istedenfor Å, osv, det gjør ikke jonass. Kanskje JonasS burde blitt pålagt å bytte, om han har registrert seg her senere enn jonass?
Confusing..

ChrML
19/08/10, 14:51
Hmm, brukernavna er vel case-independant? Skal jo ikke være mulig for en annen å registrere seg som 'chrml' eller 'ChrMl' for eksempel.

Joakim-G_R
19/08/10, 15:01
jonass http://forum.vccn.no/member.php?u=224

JonasS http://forum.vccn.no/member.php?u=822

Mathisen: http://forum.vccn.no/member.php?u=66

mathisen: http://forum.vccn.no/member.php?u=1072

ChrML
19/08/10, 15:02
Det burde jo fikses. For det er ikke bra!

Joakim-G_R
19/08/10, 15:04
Enig i den, blir fort litt forvirrende :p

Janus
19/08/10, 16:17
Hvordan er det mulig? :O

Nero
19/08/10, 16:31
En som heter for -emil- her inne, men siden han var først på vccn.no så skal jeg se på om jeg kommer opp med et annet navn innen noen dager:rolleyes:
Skal sies at jeg var først på Volvoforum.no men sånn er det:D

Joakim-G_R
19/08/10, 16:32
Han eller Anders- .

Aartun
15/09/10, 12:24
Er det mulig å endre brukernavn selv??

Luigi
15/09/10, 12:55
mitt navn er vel ganske unikt, bruker det så og si overalt, var tilogmed russenavnet mitt :p
OG jeg har en historie om hvorfor jeg fikk det navnet!

JP_Ra©ingTeam
15/09/10, 17:50
Unikt er det ikke.. er Faktisk en grønn liten skapning som heter det oxo.., Om du ikke viste det ifra før ? :P

http://www.freewebs.com/grooveguy/luigi.jpg

jonass
15/09/10, 18:57
Har også sett jonass, som har vært her siden starten såvidt jeg kan huske, og nå er det en JonasS her, det er ikke samme person? JonasS skriver dobbelt-A istedenfor Å, osv, det gjør ikke jonass. Kanskje JonasS burde blitt pålagt å bytte, om han har registrert seg her senere enn jonass?
Confusing..

Japp han burde bytte nick ja. Merka det endag her jeg også at jeg hadde skrevet noe. Men så jo fort at det ikke var meg

Joakim-G_R
15/09/10, 20:58
mitt navn er vel ganske unikt, bruker det så og si overalt, var tilogmed russenavnet mitt :p
OG jeg har en historie om hvorfor jeg fikk det navnet!

For du er ikke en høy italiener med bart og grønn hatt?

Luigi
16/09/10, 00:34
Unikt er det ikke.. er Faktisk en grønn liten skapning som heter det oxo.., Om du ikke viste det ifra før ? :P

http://www.freeebs.com/grooveguy/luigi.jpg

joda, er en stor fan av Mr.Luigi!

har vel fådd det som nick fordi jeg gikk rørfag, og har en god kompis jeg gikk linja sammen med som heter Mario!


For du er ikke en høy italiener med bart og grønn hatt?

Er faktisk 184cm, litt italiensk blod i meg også, bart kan jeg godt annlegge meg, men har ikke noe lyst til og gå rundt i grønn hatt :p blir litt for mye nitendo det ;)

Joakim-G_R
16/09/10, 01:00
Bart et tøft. :p

Luigi
16/09/10, 01:07
Bart et tøft. :p

noen kler det, jeg kler det ikke :p

Aartun
22/09/10, 07:13
Prøver igjen, noen som vet om det går an å endre brukernavn selv på noen måte?

THolandsli
22/09/10, 08:07
Kan ikke endre brukernavn selv, for å få gjort det må man kontakte administrator.

Aartun
22/09/10, 10:09
Kan ikke endre brukernavn selv, for å få gjort det må man kontakte administrator.

Du har PM.

ovlov86
08/10/10, 13:54
Jeg var så oppfinnsom at jeg skrev volvo baklengs. haha. Mastermind. :p

Wrasko
08/10/10, 13:58
Ikke skryte nå da ovlov.. Du har da kalt deg det i mange år :p (husker deg ihvertfall fra rundt 04-05 på ett annet forum, angående noe annet enn bil.)

ovlov86
11/10/10, 11:28
På gtaforum ja? :p Har hatt det navnet leeeenge. heh. :)

Wrasko
11/10/10, 11:55
På gtaforum ja? :p Har hatt det navnet leeeenge. heh. :)

Selvsagt mister. (Slick/Rune), men var vel ikke en bombe det heller...

ovlov86
12/10/10, 10:47
Skjønte det ;)

Janus
13/05/11, 17:07
http://forum.vccn.no/memberlist.php?ausername=volvo&order=DESC&sort=posts&pp=30

Synes fortsatt det er mange som kunne ha endra navnet sitt til noe mer eget..

Marius Skau
13/05/11, 19:09
Få en mulighet før navneskifte :) Kan bytte til mitt riktige navn før og gjøre det enklere :)

Lithander
13/05/11, 19:54
Få en mulighet før navneskifte :) Kan bytte til mitt riktige navn før og gjøre det enklere :)

Jeg klarer alltid å lese navnet ditt som MissRacing, pga. Ms, men har fått med meg ett eller annet sted at du heter Marius(?) ;) Heheh, måtte bare si det :p

Aartun
13/05/11, 19:58
Bare å sende en mail til en av "sjefene" :)
Jeg sendte vel til The Sven, og han bytta mitt.

Marius Skau
13/05/11, 20:08
Jeg klarer alltid å lese navnet ditt som MissRacing, pga. Ms, men har fått med meg ett eller annet sted at du heter Marius(?) ;) Heheh, måtte bare si det :p

Hehe, fort gjort det ja ^^ Ska no sies at jeg leste feil på ditt nu nettopp :P Leste Lithauer...

Jep.. Marius Skau, Derav Ms ^^

Lithander
13/05/11, 20:10
Hæhæh, lithauer da vettø :D

Jan-Einar Jenssen
13/05/11, 20:15
er en somm kaller seg det samme som meg, skiller bare med 1 tallet :p jeg blir like fortyrra hver gang jeg ser inlegg fra han :D

Lithander
13/05/11, 20:23
er en somm kaller seg det samme som meg, skiller bare med 1 tallet :p jeg blir like fortyrra hver gang jeg ser inlegg fra han :D

Hehe, skjønner jeg godt.
For ikke å snakke om de tre personene som kaller seg:
Volvo-R-sport
VolvoR-sport
VolvoRsport

:confused:

Snakk om forvirring!

Jan-Einar Jenssen
13/05/11, 20:26
Hehe, skjønner jeg godt.
For ikke å snakke om de tre personene som kaller seg:
Volvo-R-sport
VolvoR-sport
VolvoRsport

:confused:

Snakk om forvirring!

er forvirrende når navnene blir like ja:p

kjellt
14/05/11, 14:11
Foreslår egentlig at vi bruker våres egne navn:
Istede for Kjellt, Kjell-Tomas Østby
osv osv.
Kanskje en litt mer seriøsitet i det, og litt lettere å holde styr på

Hassel
14/05/11, 15:20
er litt mer seriøst, men tror ikke det er alle som vil kalle seg for hele navnet sitt her! Veldig lett å søke opp da ;)

Daruu
14/05/11, 15:44
Men man kunne feks hatt navnet stående under VCCN medlemsnr.
Da bare på betalende medlemmer, og bare de som var betalende medlemmer ser dette. Disse listene ligger jo uansett ute :)

Dan Bay-Johansen
14/05/11, 17:47
Men man kunne feks hatt navnet stående under VCCN medlemsnr.
Da bare på betalende medlemmer, og bare de som var betalende medlemmer ser dette. Disse listene ligger jo uansett ute :)

Skulle ikke det lages da ? Mener det var snakk om det tidligere...

Uansett, enig i at noen burde være litt mer oppfinnsomme når det kommer til brukernavnet... Mye likt ute å går :rolleyes:

Daniel V
16/05/11, 10:47
Sånn som Volvo R-sport. Lurer på hvor mange brukere vi har med det navnet, stavet på alle mulige måter både med og uten bindestrek/små og store bokstaver...

Deluxio
16/05/11, 10:51
Sånn som Volvo R-sport. Lurer på hvor mange brukere vi har med det navnet, stavet på alle mulige måter både med og uten bindestrek/små og store bokstaver...


Hehe, skjønner jeg godt.
For ikke å snakke om de tre personene som kaller seg:
Volvo-R-sport
VolvoR-sport
VolvoRsport

:confused:

Snakk om forvirring!

^^^^^

Daniel V
16/05/11, 10:59
Der ser du, noen ganger er øynene litt i veien ;)

Kjell V70
21/05/11, 21:16
Men hva er greia med å bruke telefonnr som nick? Ser det er 2 brukere her inne, som har telefonnr til tine meierier gårdstankservice, og stavanger kommune(ja jeg måtte bare sjekke det med gulesider).. Har de så dårlig fantasi at de ikke klarer å finne på et navn? :) For eksempel VolvoRsport4 og 5:D:D

Børge Vikebø
21/05/11, 21:35
lurer på om nicket Fantasiløs er opptatt?? og nei, jeg har ikke tenkt å bytte,

Marius Skau
22/05/11, 04:24
Da har jeg fådd byttet brukernavn. Så no ska ingen klar og førveksle meg med noen andre ^^

locked
22/05/11, 06:02
Men hva er greia med å bruke telefonnr som nick? Ser det er 2 brukere her inne, som har telefonnr til tine meierier gårdstankservice, og stavanger kommune(ja jeg måtte bare sjekke det med gulesider).. Har de så dårlig fantasi at de ikke klarer å finne på et navn? :) For eksempel VolvoRsport4 og 5:D:D
Du har ikkje tenkt på at det kanskje er nokon som har upersonleg firmatelefon? :p

Men, ja på et såpass seriøst forum som vi prøvar å vere så burde egentlig alle stå fram med fullt navn. Det er ikkje farleg, skattelistene ligg jo ute med navn og inntekt på alle innbyggerane i dette landet alikavel.

Christian
23/05/11, 14:07
Forum som f.eks. Savarturbo forbyr anonymitet, det er egentlig helt greit. :)

Cap.
24/05/11, 11:57
...skattelistene ligg jo ute med navn og inntekt på alle innbyggerane i dette landet alikavel.

...det gjør de!

Ups, kanskje det var svaret? :eek:

larsverm
02/06/11, 16:38
Skulle mange mene å ha behov for å holde seg strengt anonym her, gjør det meg nok en smule skeptisk... Jeg vil likevel ikke si at alle trenger å ha sitt fulle navn som brukernavn, men det er greit med en eller annen forkortet versjon eller avledning av navnet eller et vanlig kallenavn. Det blir litt mer personlighet enn det blir med forskjellige "Volvo-navn". Det synes jeg kan unngås/begrenses, for Volvo dreier det seg jo om her uansett.

Som det sikkert ikke er vanskelig å gjette, er den første halvparten av mitt brukernavn det samme som mitt fornavn og den siste halvparten de første bokstavene i mitt etternavn. Vi fikk utdelt brukernavn og emailadresser etter det systemet på en høgskole jeg gikk på en gang, og jeg syntes det var så greit at jeg har fortsatt å bruke det i diverse sammenhenger siden.

Janus
02/06/11, 17:17
Skulle mange mene å ha behov for å holde seg strengt anonym her, gjør det meg nok en smule skeptisk... Jeg vil likevel ikke si at alle trenger å ha sitt fulle navn som brukernavn, men det er greit med en eller annen forkortet versjon eller avledning av navnet eller et vanlig kallenavn. Det blir litt mer personlighet enn det blir med forskjellige "Volvo-navn". Det synes jeg kan unngås/begrenses, for Volvo dreier det seg jo om her uansett.

Spot on :) Fortsatt så føler jeg at det er flere som har ugyldige "volvo-navn" her inne, gjør moderatorene noe med det?

JørnM_940
02/06/11, 17:20
Skulle mange mene å ha behov for å holde seg strengt anonym her, gjør det meg nok en smule skeptisk... Jeg vil likevel ikke si at alle trenger å ha sitt fulle navn som brukernavn, men det er greit med en eller annen forkortet versjon eller avledning av navnet eller et vanlig kallenavn. Det blir litt mer personlighet enn det blir med forskjellige "Volvo-navn". Det synes jeg kan unngås/begrenses, for Volvo dreier det seg jo om her uansett.

Er inne på et par danske maskinforum, og der har de en ganske grei kustus på brukernavnet. Der opererer de fleste med fullt navn, og de som ikke har det, får spørsmål om hvorfor de ikke har det:p

larsverm
04/06/11, 14:49
Altså en mild form for press? "Har du noe å skjule?" :p