PDA

Vis full versjon : El-feil på 740'n



Jannern
13/12/13, 03:46
Har en 745 87mod som er bygget om til 940 front, Dashbord og motor. Speedometeret funker bare når bilen er kald.. Klokka tikker og går men alt annet dør.. Noen som har noen ide på hva feilen kan være?

Nå har foresten alt gitt seg utenom klokka. Funker ikke når den er kald heller. CD spilleren har også sluttet å funke. Tenkte på jordingen men har også hørt at Speedometeret er en svakhet på disse bilene?

Har ikke begynt noen feilsøking enda!

Jannern
14/12/13, 13:28
noen som kan noe om dette?

Jannern
15/12/13, 19:22
Nå har det skjedd noe mer såklart.. Startet bilen lett som vanlig lørdagmorgen før jobb. Den gikk da greit i 5 min mens jeg måkte av den og tinte av ruter. Så satte jeg meg inn å skulle til å kjøre da den begynte å lugge. Stoppet den for å se om det ble bedre når jeg startet den igjen men da var den HELT tom for strøm..! Kan det være noe så lett som ei celle i batteriet som har gått? Ellerså har jeg akkurat koblet på tuta igjen og den virker som tar mye strøm når jeg bruker den.. Lyser jo såklart ikke noen ladelampe eller noe siden speedometeret ikke funker men... Dynamo har jeg liggende iverstefall.

Jannern
17/01/14, 11:29
Siste posten her var det flatt celle i batteriet men har fortsatt problemer med speedo og null strøm til cD spiller

Jannern
18/01/14, 11:59
bumpi

boman
18/01/14, 13:56
Hvis du ikke har noe speedometer tilkobla så lader ikke dynamoen. Dynamoen er avhengig av å ha ladelampa i kretsen.

Jannern
18/01/14, 14:38
dynamoen lader som pokker.. :P bare klokka som fungerer.. turteller og speedo er dødt. samme med tank, temp og cd spiller. Alt kvelda samtidig selv om det har småstoppet noen ganger i noen uker før det ga seg helt

Ombygd til nyere front, f motor og nytypen dash. Er egt en 87mod med kmotor