PDA

Vis full versjon : Bremselysbryter -> bringer fram feil.



SFredrikstad
12/12/13, 12:49
Hei... for ca 1 år siden begynte bilen og tulle litt... Cruise kontroll fungsjonen dreiv og datt ut, og endte seg at jeg fikk opp feil på abs og brems-erfordras eller noe sånnt i displayet.

hadde bilen på verksted og fikk lest ut feilmeldinger og der lå det er feilmelding på bremselys-bryteren...
denne fikk jeg da byttet og problemet har vært helt borte frem til nå nylig. nå har alle di samme problemene begynt og komme tilbake...

er denne bryteren en svakhet på disse bilene? eller er det noe annet som gjør at denne bryteren dør ut?

og er det bare og få tak i en ny bryter og få denne byttet ut?

Bilen er da en Volvo V70 2.4D 2005 modell.
Takk

aarnes
12/12/13, 19:22
Hei,

At cruisecontrollen slutter å fungere skyldes at det settes feilkoder på bremser. (så er det sagt)

Jeg har aldri vært borti at de er en svakhet, men om feilen relaterer til den igjen, tyder det på at du enten har vært maks uheldig, eller at det kanske er en dårlig del?
Den koster vel ikke allverden, så jeg ville forsøkt med en ny, en gang til. kommer problemet tilbake etter en liten stund må det være noe som gjør at denne blir så fort ødelagt.
kanskje dårlig kontakt i kontaktstykket som kobles på bryteren, irr, eller andre ting.
Spray på elektrorens i kontakten på ledningsmatta før du evt setter på ny bryter, alternativt bare prøv elektrorens uten å bytte bryter.