PDA

Vis full versjon : Bytte regreim v70 TDI



Sondre93
12/12/13, 12:09
Hei. Har kjøpt ein 1997 V70 2,5TDI. Bilen er kjørt 230 000km, men det er ukjent når reg reim er byttet. Har skjønt det slik at dette ikkje er jobb for folk som ikkje har skrudd bil før. Eg er litt skeptisk når det kommer til reg reim.

Eg og ein kammerat skifta reim på ein 850 2,3 T5. Koss er det sammenlignet med 2,5TDI.

Og koss vil det være å skifte kun reg reim? Må dieselpumpe times da også? Er jo sjølvsagt irriterendes om reima på pumpa ryker også, men da ryker iallefall ikkje motoren :)

Tenkte og ta en ringe runde og høyra ka et verksted tar for ein slik jobb. Men har forstått det slik at eg kan regne med summer på 8-13000kr? Og da nærmer vi oss det eg ga for bilen ;)

På forhånd takk for svar!

Sagen
12/12/13, 13:51
Hei! Om du ikke veit når det ble bytta sist, så bytt alt! Registerreim, stramme-/løpehjul. Det samme til dieselpumpa. Det kan også være smart å bytte vannpumpa, da den drives av registerreima. Hadde tatt med multireima i samme slengen også, om den ikke nylig er byttet. Dieselpumpa må times etter reimbytter. Sist jeg bytta alt sammen betale jeg ca 5800 kroner inklusive jobben hos mitt lokale Volvoverksted. Det var bytte UTEN vannpumpe og med noe rabatt på delene.

Sondre93
12/12/13, 17:15
Hei! Om du ikke veit når det ble bytta sist, så bytt alt! Registerreim, stramme-/løpehjul. Det samme til dieselpumpa. Det kan også være smart å bytte vannpumpa, da den drives av registerreima. Hadde tatt med multireima i samme slengen også, om den ikke nylig er byttet. Dieselpumpa må times etter reimbytter. Sist jeg bytta alt sammen betale jeg ca 5800 kroner inklusive jobben hos mitt lokale Volvoverksted. Det var bytte UTEN vannpumpe og med noe rabatt på delene.

Det er ein pris eg kan leve med :)

Sagen
13/12/13, 08:41
Ikke sant! Synes selv det er en grei pris for jobben, i tillegg til garantien/hvor ansvaret ligger om det skulle skulle skje noe i etterkant.