PDA

Vis full versjon : V70 DRIVe 2010 vurderes kjøpt



jeniv
11/12/13, 21:48
Hei,

Jeg er på utkikk etter ny bruktbil, etter nøye vurdering fram og tilbake har jeg konkludert med at en Volvo V70 DRIVe kanskje er en bil som fyller mine behov. Jeg har kommet over en 2010 modell (Momentum utstyrspakke) som virker fristende.

I den forbindelse er det noen spørsmål kanskje noen i dette forumet kan svare på:


- Den aktuelle bilen har gått litt over 100 000 km til en pris av ca 250 000 kr hos merkeforhandler (selges med 2 års nybilgaranti). Hvordan mener dere forholde mellom kjørelengde og pris er?

- Er det registerreim eller -kjede på denne modellen, og når må en eventuell reim bytte (ikke svar på denne om du ikke med 100% sikkerhet vet svaret)?

- Er det noen som har/ har hatt denne modellen som er villige til å dele sine erfaringer? Ønsker både positive og negative erfaringer.


Alle svar mottas med takk.

Petter M
14/12/13, 14:03
Eg er kjempe fornøyd med min..men den har en 2.4 Diesel motor.

Kjøper du drive, så kan du sikkert sammenligne det med å kjøre en nissan micra med 75hk.. 109hk på en så tung bil, kan eg aldri tenke meg er noe stas dessverre :P

runepv50
14/12/13, 19:52
Prisen er alt for høy…..i forhold til km….

Motoren er dau men funker hvis en ikke har noen krav til ytelser.

Morgis
19/12/13, 00:48
fartsmaskin er det ikke, men har kjørt en del V50 1,6D, positivt overrasket over hvor fint disse franskmotorene fungerer.
mulig drivE er en bensin ? antageligvis er nok den litt mer anpusten enn dieselen.
En tung V70 vil nok være i det drøyeste laget, men til normal kjøring uten tilhenger, er det nok helt ok.
På langtur til fjells, eller med henger på slep vil den nok bli ganske tørst kontra en større motor.

Kristian
20/12/13, 10:37
Prisen finn du fortast ut med å sammenligne med tilsvarande modellar på fek Finn.no.
Sidan dette er ein Momentum bør den naturleg ligge litt lågare i pris enn R-design eller Summum. Har køyrt driveE og denne er heilt greit til sitt bruk på V70. 1.6 PSA motoren er så vidt veit kun i diesel. Hadde vurdert kva du skal bruke bilen til. Har du 90% bruk med tom bil (til frå jobb) fungerar det greit. Men pakkar du bilen ofte opp for ferie/tur med full bil, skiboks, sheroxar, bleier, henger osv er den lat.. :P Då ville eg vurdert ein 2.0 eller 2,4.

Lykke til! ;)

runepv50
20/12/13, 22:28
Drive har vel også ei annen utveksling på kassen slik at den er treigere enn en vanlig 1.6D.

Kjørte V50 1.6D i 3,5år….den funket ok.

C.Erstad
21/12/13, 00:59
- Er det registerreim eller -kjede på denne modellen, og når må en eventuell reim bytte (ikke svar på denne om du ikke med 100% sikkerhet vet svaret)?
Alle svar mottas med takk.

Ja det er registerreim på denne motoren.
Skal vare 240.000km eller 10år!

Børge Vikebø
21/12/13, 23:18
109 bensinhester hadde vært svak, men 109 dieselhester har noe mere moment og vil fungere ok dersom du ikke har som krav at denne skal trekke tungt samt vinne lyskryssrace..

SagaPer
22/12/13, 02:31
Jeg kjører XC70 2009 med 185 hk D5 og kan i grunnen ikke tenke meg noen mindre motor. Har prøvd 163 hk i en XC60 og den drar jo også ok. Men å tenke seg en V70/XC70 med mindre krefter når man skal ha med seg full bil og bagasje og kanskje en tilhenger, ja det er egentlig utenkelig. En Volvo V70/Xc70 skal ha skikkelig kraft for å løse de oppgaver dette bilkonseptet er konstruert for.

Vil man ha en bil med liten motor kan man jo kjøpe en Toyota Corolla stasjonsvogn med 90 hk diesel. Helt ok bil det med en meget hyggelig pris.

TomRK
17/01/14, 22:41
Har hatt min DRIVe i straks ett år og er meget fornøyd :D Nei det er på ingen måte noen racerbil men minidieselen funker faktisk bedre enn jeg forventet. Tror nesten dette må være en av de beste bilene jeg har hatt og det jeg synes den mangler i effekt tar den igjen i drivstofføkonomi. Min har fått en liten vitamininnsprøytning fra BSR som ga den litt mer futt men også senket forbruket litt til. Etter kjørecomputer ligger den nå på ca 0,35-0,37 på langkjøring og 0,47-0-51 på småkjøring. Billig å forsikre er den også :p