PDA

Vis full versjon : Racetema sportskiver bra/ræva



turb00le
11/12/13, 19:50
Noen som har testa "sportskivene" fra racetema (biltema)?

Vurderer de da prislappen passer lommeboka bra...

Sent from my LT25i using Tapatalk 2

TheStig
11/12/13, 20:04
Noen som har testa "sportskivene" fra racetema (biltema)?

Vurderer de da prislappen passer lommeboka bra...

Sent from my LT25i using Tapatalk 2

Monterte de foran på min i høst

Edit: Nei nå tuller jeg fælt gitt, det var snø så det må ha vært tidlig i vår. :p

Uansett, etpar måneder senere så var det kast i dem.. Så om man må bytte skiver 6 ganger i året så kan du jo kalkulere selv.. :p

TheStig
11/12/13, 20:19
Tida har fløyet fortere enn jeg har rukket å henge med tydeligvis, skivene ble bytta rett før Jul i fjor faktisk. Så jeg har kjørt snart et år med vibrasjon i bremsene da, det er ikke noe voldsomt men nok til at det blir irriterende å kjøre med i lengden.
Vibrerer i bilen når man bremser ned i litt høyere hastigheter iallfall, og den vibrasjonen kom etter at jeg bremsa kraftig ned fra rundt 100 en gang når det var vått på veien. Det var tydeligvis nok til at skivene slo seg.

Børge Vikebø
11/12/13, 20:26
Har hørt om flere som har brukt de med godt resultat.

turb00le
11/12/13, 20:27
Hmm... Veldig usikker.
Har opplevd at det har blitt kast i skiver jeg trodde var av veldig god kvalitet også. En på savar forumet anbefalte de i forbindelse med 302mm oppgradering på 9 serie.

Får se om tbo har torturtestet de...

Sent from my LT25i using Tapatalk 2

Christian
11/12/13, 21:05
Har lite eller ingen erfaring med de spesielt, men biltemaskiver har jeg hatt før og det er litt lotto.

andersg
11/12/13, 22:37
Vurderer 302mm-konvertering på 900 selv, så anonym som mulig. V70-kalippere med adapter og større racetema-skiver?
Gikk forbi en XC60 i dag og stussa over enorme skiver foran, de var lett over 300mm, minst. Kanskje 330-skiver fra bakaxel.se og noen XC kalippere hadde vært bølle, de var ganske voksne de og.

kermitt
12/12/13, 00:37
Har trua på de skivene sjøl og om de er dritt får du alltid tilgodelapp. Alltids noe du får brukt opp den på.

Morgis
12/12/13, 01:30
har montert flere av disse, på volvo, bmw og ford.
Godt resultat på de alle, selv etter et par års bruk.

turb00le
12/12/13, 11:28
Da skal jeg ta meg en tur innom racetema en dag...