PDA

Vis full versjon : volvo B230E+ T ?



heggli
11/12/13, 09:27
hei!
har en 2førr med 230E motor som jeg kunne piffa opp med litt pustehjelp! men lurer på om den gummi-belgen på innsuget tålerer trykke? og hvor mye trykk den tåler?:confused:

motoren kommer org i fra en 740!

Batland
11/12/13, 12:02
B23(0)E motorene er blandt de aller vanskeligste å turbolade hvis man ikke har erfaring. Ett eks. på dette er at den orginale gummibelgen er det minste av de problemene du støter på og må løse.

kermitt
11/12/13, 14:28
Hiv på den ett elektrisk sprut så snakker vi meget potent maskin som den er. Meget oppegående kam, innsug og dyseplassering originalt. Og rødblokka i seg sjøl er en kjempemotor så med ladetrykk har jeg stor trua på den

Marius Nilssen
11/12/13, 15:01
Skal vel gå fint å turbolade den men innmaten i e motorene er vel ikke den beste hvis du er ute etter litt hester og du må vel uansett bytte ut stemplene for å få lavere komp.
Hadde nok vært enklere å bare bytte ut motoren med en b230ft eller fk hvis du ikke har lyst å begynne å bygge om motoren mye.
Er jo litt stress å legge opp nytt ledningsnett men hvis du ikke skal ha mer enn 300 hester ville jeg gått for ft eller fk og satt på større turbo, dyser, kam, ny chip tilpassa de nye delene og ny eksos.
Da slipper du i det minste å skru opp og bytte stempler og råder ettersom at fk/ft innmaten tåler en del mer enn innmaten i e motorene.

heggli
11/12/13, 22:13
har en B23 ET stående som jeg tenkte skulle få se LH 2.4 etter hvert :) men litt usikker på hvilken bil på gården som skal få den enda :p

heggli
11/12/13, 22:15
det er en åkerbil, så om bare den belgen holder så er jeg fornøyd :) men noen som sa at jeg burde sette på en bensin-trykks regulator?

kermitt
11/12/13, 22:25
Det er bare tull. Mekanisk sprut på den så det blir bare krøll.

heggli
11/12/13, 22:29
syntes det hørtes litt fantastisk ut ja..

Marius Nilssen
11/12/13, 22:58
Tenker du vil slippe mange problemer hvis du setter på sprut fra fk/ft eller datasprut.

heggli
17/01/14, 17:15
+T prosjekkte ble skrinlagt! den fikk seg en hjemmelaget 405 topp som er porta en heel del å plan 2mm og månen 7 kam.. å den virker nå inni granskogen :p kjører me 4stk ispigg hjul så må si jeg fikk testa den bra! tror det må lages flere E motorer! STYGG ARTI :D