PDA

Vis full versjon : Voltkurve LMM



TomX95
10/12/13, 22:54
Hei! Noen som har fine diagram med Volt forhold til Gram luft? Helst 016 bosch eller en orginal 3" sak. Tenkte å eksprimentere litt med maf styrt bensin på sprutet :)

Berg Performance
13/12/13, 08:09
http://www.msextra.com/forums/viewtopic.php?f=101&t=41047 <- En kar som holder på med det samme som deg, kansje du finner noe info ?

TomX95
13/12/13, 17:03
Han stakkarn dær sleit litt men... Hadde vært morro å testa etterhvert :) Tak for tråd :)

Kunne kjørt maf på tomgang å "blenda" den ut til rein speed denisty utover i spektret :)
Er litt dumt med speed density på tomgang

eab
13/12/13, 22:32
Er litt dumt med speed density på tomgang

Mulig det er et dumt spørsmål, men hvorfor?

TomX95
13/12/13, 23:16
Godt spørsmål! Men jeg ska svar godt au!

Problemet er når motoren står å går på lite belasting "lite load". Da går lufta seint i innsuget og blir varmet opp. Det gir en lav fyllingsgrad. Når jeg skal starte er innsug og slikt også kaldt, da går fyllingsgrad opp i forhold til beregnet.. Og den blir da veldig mager. Om vendt om jeg har kjørt hardt og roer seg ned, da er den feit. Er en kompenseringskurve for CLT og IAT vs load. Så man kan mikse in motortemp i luftempa på gitt belastning. Men er en del greier å få stilt det inn :p

Tenkte kansje å kjøre maf på under en gitt load. Gjør det sånn att den driver sjappa til problemet med innsugstemp er over :) Men får se, får jeg no greie på den kompenseringskruven driter jeg i det