PDA

Vis full versjon : Heve V70



Phoenix
08/12/13, 23:20
Har første generasjon V70 med 2.5TDI og automat. (2000mod)
Er en kjempe bil men synes den er litt lav spessielt nå om vinteren, mulig den er blitt lavere med tiden...

Noen som vet om hva som kan gjøres for å få den høyere? Ser jo XC70 er litt høyere...



Sent from my iPad using Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)

Sagen
09/12/13, 07:00
Lav? Ville eventuelt ikke gjort annet enn å sette på et nytt sett originalfjærer.

mrstfu
09/12/13, 08:25
Enig med Sagen her, originalhøyden er mer enn nok for 99% av det du møter på vinteren. Sesonghøyde er heller ikke noen fordel, ettersom høydejustering endrer camber på dekka, vil du få ujevn slitasje. Kan eventuelt høre med Volvo, og kjøpe fjærer fra V70 XC, men de passer kun foran. Og du MÅ på hjulstillingskontroll etter, uansett hva slags fjærer du setter på.

Phoenix
09/12/13, 08:32
Ok, da må det nye original fjærer til.
Er veldig si på bak enden værtfall.
Noen som har prøvd forsterka fjærer fra biltema bak? Kan det ha noe for seg?

Morgis
09/12/13, 08:55
kjøp nivåmatdempere bak. Da slipper den å bli si-ræva, selv ved tung oppakking.

Per Turbo
09/12/13, 16:42
Kan være du har nivåmat dempere som er ferdige, da blir bilen fort sigen bak. Fjærene alene holder ikke bilens vekt oppe men demperne også. Når det nå er 13/14 år gammelt er det ikke rart om det er ferdig.

En investering i nye dempere og evt fjærer er neppe dumt.

mrstfu
09/12/13, 16:55
Bare husk å bestille eller kjøpe Nivomater til en forhjulstrekker. INGEN bakunderstell fra AWD, V70XC eller R AWD passer din bil.

Sagen
10/12/13, 08:40
Om du har Nivåmat, og de demperne er slitne, så vil den være lav/sigen bak. Nivåmatdemperne mine takket for seg for.. tja.. tre år siden er det vel nå, så jeg valgte å bytte alle dempere og fjærer rund baut. Fjærbytte gjorde den omtrent en cm høyere. Men, dette vil sige noe ned igjen etterhvert som tiden går. Jeg bor i Numedal nord for Kongsberg, og vi kan tidvis ha greit med snø og enkelte ubrøyta sideveier. Synes klaringen har vært mer mer enn god nok. Mener å huske at framfjærene til Dieselen er kraftigere enn til bensinutgavene? Sørg i tilfellet for å få de rette fjærene, ellers vil bilen fortsatt være like lav.

mrstfu
10/12/13, 08:43
Om du har Nivåmat, og de demperne er slitne, så vil den være lav/sigen bak. Nivåmatdemperne mine takket for seg for.. tja.. tre år siden er det vel nå, så jeg valgte å bytte alle dempere og fjærer rund baut. Fjærbytte gjorde den omtrent en cm høyere. Men, dette vil sige noe ned igjen etterhvert som tiden går. Jeg bor i Numedal nord for Kongsberg, og vi kan tidvis ha greit med snø og enkelte ubrøyta sideveier. Synes klaringen har vært mer mer enn god nok. Mener å huske at framfjærene til Dieselen er kraftigere enn til bensinutgavene? Sørg i tilfellet for å få de rette fjærene, ellers vil bilen fortsatt være like lav.

Stemmer nok det, TDIen er en del tyngre, tror jeg, med stålblokk og hele pakka.

850GLTsilver
10/12/13, 10:25
Ok, da må det nye original fjærer til.
Er veldig si på bak enden værtfall.
Noen som har prøvd forsterka fjærer fra biltema bak? Kan det ha noe for seg?

Forsterka fjærer anbefales.

Phoenix
10/12/13, 11:54
Takker for mange gode innspill.
Må ta en kikk på de demperene å se hvilken type det er. Tror også jeg går for forsterket fjærer bak.

hgnubel
10/12/13, 12:30
Hvis du har en gummimansjett nederst på demperene så prøv å løfte litt på dem. Skal være tørt bak der hvis de er ok, men slitne dempere kan lekke olje.

LOB
11/12/13, 10:18
estateservices.nl har Volvo orginal nivomatic-set til fwd 850/x70 med fjærer, fjærseten, dempere, krängningshämmare (sway bar på norsk?) og alle skruer til 595 EURO + 30 EUR frakt. Finnes ikke på nesttsiden men hvis du sender en mail. Jeg bestillte til Sverige for å slippe toll og moms. Muligen du kan få det uten nederlandsk moms til Norge?