PDA

Vis full versjon : Hjelp! Feilkode P0300, P0301, P0302



Snurrbo744
08/12/13, 18:21
Fikk ett plutselig problem med en V70 2.0T fra 2002. Motor gikk fint når jeg parkerte utenfor en butikk. Når jeg startet opp igjen sto bilen 5-10 min på tomgang før jeg kjørte videre. Da begynte motorlampa å blinke særlig ved pådrag i motland så vidt jeg registrerte. Prøvde å kutte tenninga å starte på nytt igjen. Da ble motorlampa konstant (blinker faktisk ved pådrag som først) og man hører konstant smell i eksos. Er det noe spesielle sensorer som styrer tenning på sylinder 1 og 2? Haster å få i drift igjen da det er bruksbilen til fruen.

På forhånd takk for alle svar som kan løse problemet :)

Har sett lista over ting disse feilkodene kan bety så vurderer å handle komplett delemotor, og det er noe jeg egentlig ikke vil

aarnes
08/12/13, 21:28
Hei,
Feilkodene du skriver er ukjent for meg, det er ikke standard Volvo-koder
om du har funnet noe info på disse på nett etc. er det fint om du poster de her, så er det lettere å tyde/sammenligne med "originale" feilkoder.
Om du sliter med tenning på to av sylinderene kan det jo være pluggledninger eller på tide å bytte pluggene. Ikke veldig lett å si før vi har sett feilkoder :-)

Snurrbo744
08/12/13, 23:00
Beklager kinascanner ;) hvis man googler det så kommer man frem til http://www.obd-codes.com/p0300 siste tallet sier noe om hvilken sylinder det er feil på. Etter jeg fikk sletta kodene kom bare P0302 tilbake igjen. Pluggene ble byttet på siste service for 7000km siden

Den er vel sinna for at vi tenker å bytte den ut med en nyere modell ;)

Snurrbo744
09/12/13, 12:47
Viser seg å kan være topp eller toppakning muligens som kødder. Fri for vann i morges :/

lilleulv
09/12/13, 23:14
Du har ikke prøvd å ta av coil på aktuelle syl og se om det ligger noen feil der. Disse bruker og ryke. Vannforbruk kan like fort komme av lekasje i radiator. Slanger. Vannforbruk turbo som deff toppakning

Snurrbo744
10/12/13, 00:55
Var antydning til kvitt gørr under oljelokk og desverre. Verksmester på volvo mente etter lydene i eksos å dømme så var det bare å finne seg brukt motor å bytte ut. Spent på hva jeg finner når jeg åpner den ettersom han sier det

Børge Vikebø
10/12/13, 14:11
Ta noen bilder. Kan like gjerne komme guffe under pga kondens. Radiator kan begynne å lekke under mot høyre forhjul Dette har jeg fått tips om, min svetter vann der..

Snurrbo744
10/12/13, 16:52
Kjenner til det oljegreiene grunnet kondens, men det skjer gjerne når motor ikke blir skikkelig varm bestandig og temperatursvingninger. Denne går 3 mil før den stoppes igjen så bør få ut kondensen da. Ikke antydning til at kjølevann har gått i bakken heller desverre :( Handla ny motor i dag med 120000km mindre på tellern så den blir montert. Blir spennende å se hva som skjuler seg når toppen demonteres

Snurrbo744
22/12/13, 13:28
https://www.youtube.com/watch?v=uNUMLuO3sV0&feature=youtube_gdata_player

her er forøvrig en liten filmsnutt av gangen om noen vil gjette på hva som feiler den

Snurrbo744
26/12/13, 10:57
Viste seg at regreima var problemet. Innfestninga til strammern var kaputt :/

Torsen67
26/12/13, 11:45
Ok, har du da banket ventilene skjeve? Er det som ga klonkelyden? Hvordan har da vannet forsvunnet?