PDA

Vis full versjon : V70 98 mod. Topp-pakkning?



TomX95
07/12/13, 23:01
Bilen te mutter er ikke fresk... Er en b5252s med fenix motorstyring.

Varmeapparat slutta å funke, var mindre kjølevæske.. Grå-hvitt skom i olja....

Er jo typisk topp pakning... Men er vann til olje kjøler noe steder? Er vell ikke løse foringer, så kan vell ikke være det.

Forslag? eller er dommen satt?

jmjt5r
07/12/13, 23:05
Er nok pakninga som har tatt kveld. Har samme opplegget på gang med min 2.0 turbo nå

TomX95
07/12/13, 23:07
Er nok pakninga som har tatt kveld. Har samme opplegget på gang med min 2.0 turbo nå

Aha :( hørte no om kjølekanal ved innsug, kjenskap til det?

jmjt5r
07/12/13, 23:08
Nei d vil æ gjerne vite om evt.. Før æ begynne å skru her

TomX95
07/12/13, 23:14
Nei d vil æ gjerne vite om evt.. Før æ begynne å skru her

Veit ikke no mer om det skjøl, var bare bestefar som nevnte det, men trur det kunn var termostaten han tenkte på

jmjt5r
07/12/13, 23:17
Olja på pinnen kan bli skummete lik symptom som toppakningfeil på den 2,5 10v ved mye småkjøring. Men med lite varme i kupe og mindre vann i beholdern er d nok dårlig tegn. Kjøres den mer vil den begynne å bli vanskelig å få til å gå.

TomX95
07/12/13, 23:23
Olja på pinnen kan bli skummete lik symptom som toppakningfeil på den 2,5 10v ved mye småkjøring. Men med lite varme i kupe og mindre vann i beholdern er d nok dårlig tegn. Kjøres den mer vil den begynne å bli vanskelig å få til å gå.

Var veldig lyst skum.. Men ska sette den til å gå imorra, så ser jeg etter hva som skjer.

Er vell ikke så gøy å bytte topp pakning på den... Har trykktester på jobben, får prøve den på ekspansjonstanken

850GLTsilver
10/12/13, 10:48
Bilen te mutter er ikke fresk... Er en b5252s med fenix motorstyring.

Varmeapparat slutta å funke, var mindre kjølevæske.. Grå-hvitt skom i olja....

Er jo typisk topp pakning... Men er vann til olje kjøler noe steder? Er vell ikke løse foringer, så kan vell ikke være det.

Forslag? eller er dommen satt?

Typisk toppakning på disse motorene er følgende:

Man mister kjølevæske, som om motoren koker.
Lett på lokket på ekspansjonstanken med motor i gang, sett nesa nedi og kjenn om det lukter eksos der.

Sjelden at vann kommer i olja, med mindre pakninga virkelig er blåst bort. Men da vil samtidig kjølevannet blåse ut trykkventilen i ekspansjonslokket.