PDA

Vis full versjon : 700 og 900 seter like?



samaron
07/12/13, 13:48
Heisann!

Lurte på om framsetene fra 700-serien og 900-serien er like? Er det bare nakkestøtten som er forskjellen på disse setene? Vil nakkestøttene passe om hverandre i så fall?


- Frank

s4nd3r
07/12/13, 14:12
er ett feste til en skru nede på stolen forran som er litt forsjell. men er bare og flytte over fra 7 stolen til 9 stolen.. lurer på om eg måtte borre opp noen hull for og feste det på bilen min da eg bytta stolene? easy fix.. :) så er kontaktene på det det elektriske forsjellig..
nakkestøttene aner eg ikkje? men er ikkje utenklig det dår og flytte over dei og fra 7 stolene..

samaron
07/12/13, 15:25
Så må klippe i ledningene for å få det elektriske til å passe? Trodde festeanordningen var lik på disse bilene, så spørs om jeg heller bare skal lete litt til og finne noen strøkne stoler fra 700-serien da. Ikke så veldig lysten på å modifisere og bygge om. Baksetene vil vel ikke passe i det hele tatt vil jeg tro? Mener å ha sett at den som kan vippes ned i midten ikke er lik.

s4nd3r
07/12/13, 16:18
modden med seta blir ikkje synlig.. komforten blir mye bedre.. :)
bakseta er ulike ja.

samaron
09/12/13, 22:35
Sjekka en 98-modell 940 i dag. Nakkestøttene passer om hverandre helt fint. De elektriske kontaktene er ganske forskjellige. Usikker på om beltevarslingen er mulig å tilpasse. Ser også at lommen på siden av stolen er helt annerledes. Usikker på om det er mulig å flytte over fra 740. Virker litt som setene er for forskjellige.

Martin.S
09/12/13, 23:07
Sjekka en 98-modell 940 i dag. Nakkestøttene passer om hverandre helt fint. De elektriske kontaktene er ganske forskjellige. Usikker på om beltevarslingen er mulig å tilpasse. Ser også at lommen på siden av stolen er helt annerledes. Usikker på om det er mulig å flytte over fra 740. Virker litt som setene er for forskjellige.

Grunnen til at sidelommene er forskjellige er at disse 940 stolene har sideairbag i seteryggen. Og bak lommen befinner triggeren til airbagen seg.

samaron
10/12/13, 00:11
Var det jeg tenkte meg. Blir vel kanskje litt rart å putte slike stoler i en 740 da.

s4nd3r
10/12/13, 23:33
en ting til.. sikkerhets selene kan også være ulike.. selene som står i 740n din passer ikkje nedi holdern til 940 stolene. så på 745n min nå, så flytta eg over stolene fra 940n komplett med seler.. løsna bare selesnella i B stolpen og la alt oppi sete..

Eg hadde apsolutt vurdert 940 stoler hadde eg vert deg. om du finner i svart delskinn. da dei ikkje er like utsittende som en 26 år gammal 740.. :) komforten blir mye bedre.

samaron
11/12/13, 17:08
Har blitt tilbudt 940 stoler i svart delskinn. Etter å ha sett litt på saken så tror jeg at jeg heller får prøve å finne strøkne stoler som faktisk kommer fra en 740. 940 baksetene passer ikke i det hele og den som vippes ned i midten minner mer om ett sete enn en beholder for oppbevaring. Framsetene har også for mye ulikheter med tanke på beltene, airbag, det elektriske osv. Det blir litt feil å ha i en 740.

98945LT
30/01/14, 21:26
Grubbler litt på de samme jeg også. Førersetet på min -98 940 begynner å bli litt slitt så jeg vurderer bytte/rehab., men er litt engstelig for airbagen. Sitter selve bag`en i ryggen, slik at man evt. må ha trekk som er beregnet for airbag?