PDA

Vis full versjon : Volvo 164 B30E K Kam VS KG10. Noen som har Turbo i 164n sin som kan dele erfaringer!!??



Runebing
07/12/13, 11:09
Jeg tenker å kjøpe nu kam til 164n med B30E motor. Valget står mellom en Vanlig K-kam eller en KG10 Jeg kunne med tiden tenke meg en turbo eller kompressor i bilen og lurer derfor på om K-kammen også egner seg til dette eller om det beste valget da er KG10. Er en reell prisforskjell på de to kammene. Noen som sitter på info/meninger om dette. Og hvis noen har en turbokonvertert 164 så skrik ut.

Batland
07/12/13, 11:33
En B30 kan ansees som en B20 med to ekstra sylindre. Videre er D og K-kammene til disse motorene i praksis helt like.
Når en B20 med LAVKOMP., D-kam og 1,35 BAR ladetrykk produserer 72,5 hk pr. sylinder så vil en B30 klare det samme => 435 hk.
Med en KG 10 øker dette betydelig.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=46&t=79913

Runebing
07/12/13, 23:04
Høres veldig stilig ut da:-) Takk for svar og ling. Detta skal studeres nøye!

SINISTER FINNI
09/12/13, 08:54
Hei
Jeg har B30 med turbo, Skal forøvrig selge en del innsug og grenrør bolt on til B30 turbo hvis du skulle være intr.
Simon marmander bremsa rundt 530hk med k kam.
Finni

Runebing
11/12/13, 15:42
Hei
Jeg har B30 med turbo, Skal forøvrig selge en del innsug og grenrør bolt on til B30 turbo hvis du skulle være intr.
Simon marmander bremsa rundt 530hk med k kam.
Finni

Hei! Har E motoren og tenkte å bygge litt videre på den, men det hadde vært innt å sett noen bilder av innsug og eksos til B30 for å se om dette er noe for meg. Brukte du E motoren? Har du kjørt med datasprut eller forgasser. Og har du en motor i drift med turbo nå? Er også ute etter kam til prosjektet. Hvor i landet holder du til?
Bilder kan sendes til rune@sundmoen.com

SINISTER FINNI
12/12/13, 13:02
Hei! Har E motoren og tenkte å bygge litt videre på den, men det hadde vært innt å sett noen bilder av innsug og eksos til B30 for å se om dette er noe for meg. Brukte du E motoren? Har du kjørt med datasprut eller forgasser. Og har du en motor i drift med turbo nå? Er også ute etter kam til prosjektet. Hvor i landet holder du til?
Bilder kan sendes til rune@sundmoen.com
Hei
Jeg har bygd på E motoren, den med 8 boltet veiv( Samme journaler som b21-23) så det er enklere og skaffe deler.
Min er under konstant ombygging, jeg kjører med datasprut-Den gamle jetroniken er det ikke verd og legge mye tid i.
Min er i drift men er satt unna for vinteren,Holder til i trondheim.
Kjører med K-kam på motoren jeg har nå, men har en Enem 10 kam(lik kg10turbokamen) som skal i nye motoren.
Finni