PDA

Vis full versjon : Kjøp av Vida



bsr
04/12/13, 20:47
Hisan

Jeg har en volvo V70 03 mod som er i Importert fra Tyskland noe som gjør at alle meldinger som kommer opp i instrument panelet er på Tysk :confused:

Så jeg lurte lit på og kjøpe Vadis programmet og Diagnose box
Men er samtidig lit usikker på om jeg kan endre disse tingene med denne pakken http://www.ebay.com/itm/2013-NEW-VERSION-VOLVO-VIDA-DICE-2013A-Volvo-Diagnostic-Tool-/321184767147?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4ac81a9cab



Og ellers om ulemper og fordeler med dette produktet om noen har det


Har undersøkt med volvo og di ønsker Kr 1800 for og endre språket

FroBe
04/12/13, 21:16
Verkstedet får ikke kr 1800 selv, de må også betale Volvo for å laste ned ny språksoftware fra serveren.
Som privatperson med VIDA kan du ikke kjøpe eller laste inn ny software fra Volvo.

VIDA/DICE kan brukes til å feilsøke, finne opplysninger, teste utstyret i bilen, justere masse parametre på klimakontroll og gjøre et par små endringer i DIM.

bsr
04/12/13, 21:28
Ok da falt en brikke på plass:-)

Samtidig lurer jeg på om det er mulig og ligge inn tidsur mm på meny systemet i bilen eller må man til forhandler for det også?

For pær i dag starter den automatisk når ute temperatur er nærmere 0 Grader men hadde vert greit og styre noe av dette selv noe jeg vet ligger på enkelte av bilene.

Stig-Arne
04/12/13, 21:49
tidsur er programvare det også, så det må forhandler ta seg av.
Men er absolutt verdt å handle inn VIDA, veldig kjekt verktøy til alt man skal gjøre på bilen, eneste man ikke kan gjør er jo som sagt å legge inn programvare, resten gjør man jo akkurat det samme som volvo verksted gjør

Sveinung
09/12/13, 20:18
Du kan få kjøpe den Dice boksen med kabler av meg for 400 kr. Ubrukt.

bsr
14/12/13, 22:27
Du kan få kjøpe den Dice boksen med kabler av meg for 400 kr. Ubrukt.

Heisan har sendt deg Pm. er interesert

MadAss
15/12/13, 11:50
Ok da falt en brikke på plass:-)

Samtidig lurer jeg på om det er mulig og ligge inn tidsur mm på meny systemet i bilen eller må man til forhandler for det også?

For pær i dag starter den automatisk når ute temperatur er nærmere 0 Grader men hadde vert greit og styre noe av dette selv noe jeg vet ligger på enkelte av bilene.

Da bør du få lagt inn en såkalt Auto Off programvare. Denne er ikke så dyr, men du får ikke tidsur med denne.
Eneste denne programvaren gjør er at varmeren ikke starter av seg selv. Kan spare deg for mye penger og frustrasjon i fremtiden, om du driver mye med småkjøring.

Tidsur programvaren koster en del mer.