PDA

Vis full versjon : Hvilke stabstag burde jeg gå for på min volvo 240?



cosse
04/12/13, 20:20
Heihei :)

driver og funderer litt på hva jeg skal gjøre ang bakstilling og forstilling på min 240. Bilen vil bli brukt som en bruksbil og kanskje av og til på småtreff..
Pedersen coilovers fremme
Pedersen coilovers bake
korta bilstein hele veien rundt
polyforinger i alt

Detter blir planen for understell, og noe av det er allerede montert. Kom til og tenke på hvilke stag jeg skal kjøre bake og fremme?

Dobble orginale stabstag bake?
whiteline stabstag?
ipd stag?

Bare og komme med tips og kombinasjoner av stag fremme og bak:) Vil jo at bilen skal vere god å kjøre også:)

eab
06/12/13, 17:36
Hvilke egenskaper er du på jakt etter da? Stivt, humpete og null krenging, eller mykt og behagelig med et innslag av slagside? Skal du jage rundetider, eller slenge med ræva?

generellt sett så blir jo en bakhjulsdreven bil ganske overstyrt med stivt stabstag bak, og alt for stivt stag foran gjør den mer understyrt igjen (min erfaring, men stivere enn orginalt bør det nok være).

*edit: og "god å kjøre" er jo et relativt begrep. v70'n min er kliss original og er en drøm å kjøre. Det er også 940'n, med ganske stive stabstag foran og bak. Men jeg kunne aldri verden tenkt meg orginale stag på 940'n eller veldig stive på V70'n, nettopp fordi bilene har to helt forskjellige bruksområder :)

cosse
07/12/13, 00:20
Bilen skal bli brukt titt og ofte også på vei med skilt, men vil kunne slenge litt med ræva ja:)

Gneizten
25/02/14, 18:54
Lurer på det samme her, bilen min har V8 og skal bygges for bane bruk, bør jeg gå for 25/22 eller 25/25? :)

Gneizten
01/03/14, 16:19
Lurer på det samme her, bilen min har V8 og skal bygges for bane bruk, bør jeg gå for 25/22 eller 25/25? :)

Ingen som har erfaringer de kan dele? 25/25 vs 25/22? :)

sekse
01/03/14, 21:14
Har 25/25 på min, fornøyd med det. Under hard kjøring kan det bli litt vel lett på innerste bakhjul, sikkert bra med 25/22 også.