PDA

Vis full versjon : 300hk Som hverdagsbil?



bil
03/12/13, 22:41
Hei, lurer på å kjøpe "300hk kit" til å sette i 940en min.

Men hvordan blir dette i en hverdagsbil?
Vil det skape problemer med biltilsynet/forsikring/EU?
Blir bensinforbruket noe mer en ved 200hk chip under normal, rolig kjøring?

Har tenkt å bruke ordentlige deler samt oppgradere clutch/råder/kanskje girkasse for minimale holdbarhets problemer.

skurk
04/12/13, 01:25
Trimma gammel volvo kommer aldri til å bli ekstremt driftsikkert og heller ikke alt for billig å kjøre med.
Jeg personlig har null tro på "300-opsettet"
Rådene trenger du ikke gjøre noe med hvis det er en FK-motor vi snakker om her.

skjarlie
04/12/13, 09:08
Har hatt "300 hk oppsettet" på bruksbilen i 3 år no. Har gått igjennom eu kontroll kvart år utan problem. Har ikkje blitt stoppa i teknisk så veit ikkje korleis det går.
bensinforbruket har gått litt opp. ca 1 liter/mil på langkjøyring, 1,2 på småkjøyring. Viss du har M90 girkasse burde denne halde fint. bør oppgradere clutch og trykkplate.
Rådar er nok ikkje nødvendig viss motor er i god stand, kjem litt an på turbovalg, ladetrykk osv. Skadar jo ikkje ;)

turb00le
04/12/13, 11:20
Burde ikke være noe problem. Kan med fordel bruke en turbo med litt stort eksoshus for å få ned baktrykket litt, typisk en liten t3t4 sak eller en t3 super 60.

Ang biltilsynet, teknisk kontroll osv så er ikke dette noe problem med mindre du kjører med 4 toms innløp på turbo, blankpolerte rør og blåe slanger.
Går fint ann å få en motor til å gi 300hk uten at det syns på utsiden.

Marius Skau
04/12/13, 13:24
Har 300oppsett i nybilen. Hittils bare hyggeli :)
Litt spendt på Eu kontroll da det står en passe stor T3/T4 turbo der

bil
04/12/13, 16:12
Kom nettop over denne:
http://mobil.ringblad.no/motor/article7019976.ece?ns_campaign=article&ns_mchannel=recommend_button&ns_source=facebook&ns_linkname=facebook&ns_fee=0

Marius Skau
04/12/13, 16:14
Jepp, lest det der.

Så jeg må inn på kontroll og få min Eu godkjent før årsskiftet :P

bil
04/12/13, 16:18
Trimma gammel volvo kommer aldri til å bli ekstremt driftsikkert og heller ikke alt for billig å kjøre med.
Jeg personlig har null tro på "300-opsettet"


Hvorfor har du null tro på "300-opsettet" ?

Marius Skau
04/12/13, 17:38
Jeg personlig har null tro på "300-opsettet"

Der er vi 2 :)

Derfor har jeg nu dette "300oppsettet" på bilen. Til våren ska den en tur i benken så får vi se hva som egentli stemmer :D

Batland
04/12/13, 18:02
Har hatt "300 hk oppsettet" på bruksbilen i 3 år no.
Hvor godt går bilen? Har du vært på Eikås og testet? Evt. effektmåling?

Batland
04/12/13, 18:07
Trimma gammel volvo kommer aldri til å bli ekstremt driftsikkert og heller ikke alt for billig å kjøre med.
Jeg personlig har null tro på "300-opsettet"
Rådene trenger du ikke gjøre noe med hvis det er en FK-motor vi snakker om her.
Nei, ikke hvis man gjør som alle andre som ettertrykkelig har bevist hva resultatet blir i praksis. Når det er sagt så drister jeg meg til å påstå at det finnes alternative oppsett som leverer alternative resultater.
Når det gjelder ekstrem driftsikker så har jeg bare sett ett eneste system som er omtalt som " Ultra reliable" - og det er K-jetronic.

Enig ang. rådene og 300 hk fra ett "300 kit".
http://forum.vccn.no/showthread.php?627-Legg-ut-dine-andres-bremsepapirer-og-motoroppsett-her

skjarlie
04/12/13, 18:21
Hvor godt går bilen? Har du vært på Eikås og testet? Evt. effektmåling?

Går heilt greitt. kjøyrer ganske safe på 1 bar ladetrykk med ein garrett T3 60 TRIM 63. ar eksoshus. Er nok eit stykke frå 300 hk. Blir bytta ut til neste år, med ein T5 motor med datasprut :)

Batland
04/12/13, 18:54
Det høres riktig ut.
T5? Hmm, ok...lykke til. :)

turb00le
04/12/13, 20:03
Det høres riktig ut.
T5? Hmm, ok...lykke til. :)

Nå er du bare negativ igjen...

Sent from my LT25i using Tapatalk 2

Batland
04/12/13, 20:33
Den som lever får se.
SirKim er en av flere som har forsøkt.
Det er bare å utføre regnestykket: Resultat/utlegg, innsats og totalkostnad og sammenligne med å oppgradere rødmotoren.

skjarlie
04/12/13, 21:38
Held på med overhaling av motoren no. Hadde nok blitt billegare med ein b230. Men morro å prøve noko nytt! Og deilig lyd :)

Batland
04/12/13, 21:44
Javisst. Det er bare å kose seg og stå på videre. :)

turb00le
04/12/13, 21:55
Den som lever får se.
SirKim er en av flere som har forsøkt.
Det er bare å utføre regnestykket: Resultat/utlegg, innsats og totalkostnad og sammenligne med å oppgradere rødmotoren.

Ser den, men det er litt mere stas med noe utenom det vanlige. Tenker en kun hk pr krone er ikke rwd konvertering av femmer veien å gå.

Motoren til kim kan vel kalles for maks uflaks. Stort sett er de greie men skal ikke feie under teppet at de er bajs å skru på sammenlignet med rødblokk.

Sent from my LT25i using Tapatalk 2

bil
06/12/13, 19:56
Kom nettop over denne:
http://mobil.ringblad.no/motor/article7019976.ece?ns_campaign=article&ns_mchannel=recommend_button&ns_source=facebook&ns_linkname=facebook&ns_fee=0

Angående dette,
Hvis bilen er synlig trimmet for å gi økt motoreffekt vil det føre til toerfeil med krav om etterkontroll Det er jo ikke ulovlig å kjøre med stor turbo, intercooler, dump og åpent luftfilter så lenge du har original effekt?
Hvordan har de tenkt å måle?
Er det ikke bare til å skru ned trykket ganske mye før eventuell måling/ eller hvis det skulle skje en ulykke?

Batland
06/12/13, 21:56
Det er jo ikke ulovlig å kjøre med stor turbo, intercooler, dump og åpent luftfilter så lenge du har original effekt?
Å jo du, det er det.
Det er ikke tillatt å gjøre noen slike endringe uten at bilen er å anse som ombygget og som da skal fremstilles for kontroll på biltilsynet.
Godkjenning av slike endringer krever en type dokumentasjon som vanligvis ikke eksisterer.
Tvilere trenger bare å se i kjøretøyforskriften.

bil
06/12/13, 22:05
Aha, så da er det bare å drite i å gå frem med dette prosjekte mtp godkjenning? :)
Hvis de skal bli strengere rundt dette...

The Sven
07/12/13, 10:02
Er jo bare å montere en 16/18/19T turbo eller en T3 fra 740, eller en som ser sånn ut og bruke originale rør, så har en jo uansett potensiale for 250+ Med en anna kam og litt selv om det ser originalt ut. Er iallfall mer morsomt enn originalt... Og ikke minst kjørbart og driftsikkert.

TomX95
07/12/13, 10:10
Kjører Megasquirt 3X sprut med Turboneticks t3 Sak :p Fk som har gått 340 000 A kam 3 eksos litt diverse kos. Knall bruksbil :cool: Kan få den under litern på blanda kjøreing om jeg går inn for det :) Bare husk å bruke kvalitetsdeler :cool: Kinadyser og slikt er ikke bra. Kjøp bredbåndslamda au, så ser du litt hva den driver med :)


Men blir jeg stoppa av BT tar jeg det med ro. Er svarte rør :p Og blir det kontroll får jeg ei liste om hva de ikke liker, så tar jeg det derfra ;)

Batland
07/12/13, 10:33
Aha, så da er det bare å drite i å gå frem med dette prosjekte mtp godkjenning? :)
Hvis de skal bli strengere rundt dette...
Håpet til myndighetene er nok at de skal klare å ta ødelegge lysten til dem som vil trimme bil og erstatte denne med en annen interesse.
"Den sikreste veien til fiasko er å gi opp."
Hvis man i stedet for å hore opp motorrommet velger korrekte deler så kan man få plenti effekt og dreiemoment uten at det er mulig å se.

Det er mange muligheter, men ulempen er at dette koster mer enn de løsningene man vanligvis ser.

Batland
07/12/13, 10:43
Er jo bare å montere en 16/18/19T turbo eller en T3 fra 740, eller en som ser sånn ut og bruke originale rør, så har en jo uansett potensiale for 250+ Med en anna kam og litt selv om det ser originalt ut. Er iallfall mer morsomt enn originalt... Og ikke minst kjørbart og driftsikkert.
Kompressorene 18T og 19T er ok. Ulempen med Mitsu turboene som står på rødmotorene er turbinen som vanligvis er 04. En Custom turbo med 19T kompressor og 05 turbin blir vanskelig å avsløre og vil fungere godt.
T3 turboen fra 740 ser ut som hvilken som helst annen T3. En Custom bygget T3, gjerne Turbonetics med A/R0,63 turbinhus og Super 60 kompressor, (BSRT325) men påmontert ett oppdreiet Garrett kompressorhus, evt ett oppdreiet 740 hus, rekker til over 300 hk og ser helt orginal ut.

Med en modifisert og "dekomprimert" 530 topp med A eller V-kam og 1,5 BAR ladetrykk så er sleeperpotensialet definitivt tilstede.

https://i.imgur.com/pTrp7Fy.jpg

bil
08/12/13, 18:16
Ville gjort motorrommet så diskre som mulig.
Lurte på å kjøpe en Garrett super 60 Trim T3, er custom turbonetics et bedre valg?
Utenom turbo så er det vel bare større intercooler som ikke ser originalt ut.
Legger BT merke til dette? :)
Kan jo skitne til delene med olje osv ;)

Men kan en få problemer med forsikringen med ulovlig modifisert motor?

turb00le
08/12/13, 19:06
Glassblås komp huset. De er ofte polerte.

Sent from my LT25i using Tapatalk 2

Batland
08/12/13, 20:15
Ville gjort motorrommet så diskre som mulig.
Lurte på å kjøpe en Garrett super 60 Trim T3, er custom turbonetics et bedre valg?
Utenom turbo så er det vel bare større intercooler som ikke ser originalt ut.
Legger BT merke til dette? :)
Kan jo skitne til delene med olje osv ;)

Men kan en få problemer med forsikringen med ulovlig modifisert motor?
Jeg mener at Turbonetics T3 er ett bedre valg enn Garrett T3 ja. Netics har kraftigere aksling, 10 bladet high flow turbinhjul og kompressorhjul med større kompressorhjul enn konkurrentene samt 3" innløp som er godt tilpasset dem som velger 3" Lmm.

Man legger mer merke til uorginale slanger, en uorginal dumpventil som står oppå den ene trykkslangen,, 100 slangeklemmer rundtom, ett åpent filter og grenrør enn om intercooleren er litt større enn orginalt.

Hvis du lager det til slik at du bruker orginale slanger til og fra intercooler og setter dumpventilen på den ene trykktanken på intercooleren så blir det så diskret at det vekker liten oppmerksomhet.

bil
08/12/13, 23:15
Men slanger og luftfilter må vel uansett byttes med dette oppsettet?

Batland
09/12/13, 00:00
Hvis vi følger luftens vei gjennom systemet.
1. Først hullborrer man luftfilterboksen ut mot innerskjermen, frem mot lykten og evt. i bunn med en hullsag. Noen få store hull er bedre enn en hel haug med 8mm hull.
2. Så monterer man ett ekte K&N innsatsfilter.
3. Man bruker orginal slange mellom luftfilterboks og LMM.
4. Hvis man velger Turbonetics T3 så trenger man en slange mellom LMM og turbo som er 3" i begge ender.
5. Man bruker en original slange mellom turbo og denne intercooleren: http://shop.klracing.se/sv/artiklar/volvo-940-med-ac-60mm-.html
6. Man sveiser på ett rør for utgang til dumpventil på en lite synlig plass på intercooleren, kjøper en Dumpventil som er designet for bruk med biler med LMM og gir intercoooleren ett tynt strøk med matt svart lakk.
6. Man bruker original slange mellom intercooleren og gasspjeldet.

bil
09/12/13, 16:34
Høres ut som en bra plan det der:)

Det eneste jeg lurer på da er:
Hva vil skje hvis det en gang skulle smelle og du kjørte med dette oppsettet?
Blir forsikring ugyldig?

kermitt
09/12/13, 19:12
Er ikke sikkert de ser det engang. Og dessuten så må de bevise at effekten alene var skyld i det. Så kjører du som folk så er det ikke ett problem. Om du gjør som en her jeg bor gjorde å kræsjer i rundkjøringa så motoren fløy 60 meter så er saken en annen.

Batland
09/12/13, 21:52
Høres ut som en bra plan det der:)

Det eneste jeg lurer på da er:
Hva vil skje hvis det en gang skulle smelle og du kjørte med dette oppsettet?
Blir forsikring ugyldig?
Hvis ikke bilen er akkurat slik som forsikringselskapet tror den er når de forsikret den, så kan de lage problemer dersom det oppdages.
Man har derfor bare tre muligheter.
1. Beholde bilen orginal.
2. Legge ut ekstra tid, krefter og kr. på å gjøre modifikasjoner så pent og proffesjonelt at det ikke blir oppdaget.
Eks. Portet 530 topp med større ventiler, en MILD trimkam, lavere kompresjonforhold, KORREKT turbo, strokerveiv, ladetrykksmåler med bleed ventil på slangen under dashboardet slik at den bare viser orginalt ladetrykk osv osv.
3. Gjøre som alle andre.......

bil
13/12/13, 17:27
Hva me å registrere motorbygg med høyere effekt?
Har lest at 940 var godkjent for 238hk :)

Batland
13/12/13, 18:40
Hva me å registrere motorbygg med høyere effekt?
Har lest at 940 var godkjent for 238hk :)
740 og 940 kan godkjennes med inntil 238 hk ja, men deretter er det tilbake til post #33 pkt. 2.

Marius
13/12/13, 21:08
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/12/522.jpg (http://s75.photobucket.com/user/marius__/media/DSC02691.jpg.html)

nesten 300hk i daglig bruk over 2 år. denne lever videre i trondheim. tror jeg da

TomX95
13/12/13, 21:16
Er vell no greier om man bytter bremser. Kan ha registrert litt mer NM med bremser fra en 740 16ventiler mener jeg å ha hørt??

Har den lappen fra volvo på karosseriet mitt.

"Maksimalt tillat motoreffekt for Volvo940/960 er 238 hk DIN (175 kW) med 310 Nm dreiemoment, uten at dendringer i chassi eller bremser er påkrevet."

Hadde tenkt å godkjenne det.. Men er gjort så mye jeg ikke har pappirer på. Har jo ikke dokumentasjon på sprutet, veit ikke hva de forlanger dær. Er 850 fanger, er visstnok ikke lov.. og litt diverse greier. Er vell ikke bare å vise bremsepappirer heller. De går vell over alt... Svetter olje å står i..

Er ikke senk, men er bilstein hele veien+ gørr-stive fjærer forran. De vill vell ha tuv på det au..

bil
13/12/13, 22:43
Er det noe stress å få det godkjent?
Bare til å bytte de delene du vil etterpå da?

andersg
14/12/13, 02:49
Jeg savner den bilen Marius! Og motorrommet var snadder. Jeg er sugen på den 3" tuten ut fra luftfilterboksen. Må gå an å få tak i delenr på den, er jo løs del...

Lundberg Performance
14/12/13, 03:45
For all del velg en anna turbo enn mitsu!! turbonetics som batland anbefaler elle en gt3071R med 60mm eksos impeller! trenger ikke lade mye på godkjenning.. men tenk på aktuell suge effekt på motoren!

Marius
14/12/13, 10:04
Jeg savner den bilen Marius! Og motorrommet var snadder. Jeg er sugen på den 3" tuten ut fra luftfilterboksen. Må gå an å få tak i delenr på den, er jo løs del...

det var hyggelig å høre Anders. savner den endel selv også. var vel idiotisk å selge men noen ganger må man starte på nytt også
den gikk utrolig bra til å veie 1850kg ink fører. var bare en ting feil med den bilen og det var høyden, men som sagt den var bruksbil og jeg var opp og ned på fjellet med den osvosv.

den boksen kjøpte jeg ifra 960 med 16v turbo (b204ft).
tror ikke det er samme utgang som på vanlig FT turbo boks

Batland
14/12/13, 13:03
den boksen kjøpte jeg ifra 960 med 16v turbo (b204ft).
tror ikke det er samme utgang som på vanlig FT turbo boks
Det der er helt klart måten å gjøre det på. Det er kun to ting som vekker mistanke på bildet, men ....
Hvis den slangestussen som er plugget med en messingplugg forlenges frem til en resirkulerende dumpventil så reagerer man ikke på den heller.
De lysegrønne 558 dysene kunne fått seg ett tynt strøk med mørkegrønn lakk.

sekse
14/12/13, 14:48
det var hyggelig å høre Anders. savner den endel selv også. var vel idiotisk å selge men noen ganger må man starte på nytt også
den gikk utrolig bra til å veie 1850kg ink fører. var bare en ting feil med den bilen og det var høyden, men som sagt den var bruksbil og jeg var opp og ned på fjellet med den osvosv.

den boksen kjøpte jeg ifra 960 med 16v turbo (b204ft).
tror ikke det er samme utgang som på vanlig FT turbo boks

Sånn luftfilterboks ønskes kjøpt!! :)

Marius
14/12/13, 15:32
Det der er helt klart måten å gjøre det på. Det er kun to ting som vekker mistanke på bildet, men ....
Hvis den slangestussen som er plugget med en messingplugg forlenges frem til en resirkulerende dumpventil så reagerer man ikke på den heller.
De lysegrønne 558 dysene kunne fått seg ett tynt strøk med mørkegrønn lakk.

ja den pluggen var noe som irriterte meg, men ble aldri rettet opp i.... funksjon før form vettu :cool:
og det er ikke dumt å lakkere ting så de ikke synes, men kan du 940 motorrom ser du lett at mye ikke er helt etter boka nedi der.
men bilen gikk bra og var ulv i fåreklær så det var det viktigste.
husker godt en episode med filtis som ikke kom forbi på rudskogen, det endte rett i sandfella for hans del pga glatt bane og null feste for han.
morro for oss andre som kjørte med familiebilen :cool:

TomX95
15/12/13, 00:44
Ærre noe å bry seg med det da :p

Se her XD:

http://forum.vccn.no/

Ska skaffe org luftfilterbok, utaket kommer nesten rett ut til turboen :p

Men er vell noe mer å sette fingern på her XD

Batland
15/12/13, 10:35
ja den pluggen var noe som irriterte meg, men ble aldri rettet opp i.... funksjon før form vettu :cool:
og det er ikke dumt å lakkere ting så de ikke synes, men kan du 940 motorrom ser du lett at mye ikke er helt etter boka nedi der.
men bilen gikk bra og var ulv i fåreklær så det var det viktigste.
husker godt en episode med filtis som ikke kom forbi på rudskogen, det endte rett i sandfella for hans del pga glatt bane og null feste for han.
morro for oss andre som kjørte med familiebilen :cool:
Funksjonen er det viktigste og en orginalfanatiker ville nok kritisert uansett, men jeg ser bare korrekte løsninger, med disse to små unntakene dag.

Hehehe, det tror jeg på. Disse "svære greiene" skuffer vanligvis i praksis.

andersg
15/12/13, 22:03
Er mye tøft i det motorrommet der som ikke synes. Er ikke fæle de bilene du gnur rundt med nå heller Marius :)
Ser nå at det er annen anslutning til filterboksen ja. Å komme over en sånn boks er ikke bare-bare. Vurderer å bruke halv org. boks og lage et flatt lokk oppå av stål, med et 3" utløp skråa den mot turbo, så kort at man akkurat får på et svart silikonbend. Så stålrør ned til turbo. Og et K&N RS500-filter inni boksen.

Har litt sleeper-prosjekt med motorrommet mitt i vinter også, vi har fått pulverlakker som nabo i shop'en nå. Blir nok litt mattsvarte rør og kompressordel på IRX-turboen.

ClassicTurbo
18/12/13, 13:47
6. Man sveiser på ett rør for utgang til dumpventil på en lite synlig plass på intercooleren, kjøper en Dumpventil som er designet for bruk med biler med LMM og gir intercoooleren ett tynt strøk med matt svart lakk.


Vil ikke intercooler miste en del av kjølingen når man lakkerer den?

Jonola89
18/12/13, 14:36
det er det mye delte meninger om, så her er jeg spent på svar da jeg tenker å lakkere coolern min..

kan ikke se for meg det skal ha så fryktelig mye å si om man bare lakkerer framsida for å få vekk det verste gjenskinnet fra alu'n..

gaupe
18/12/13, 15:16
det er det mye delte meninger om, så her er jeg spent på svar da jeg tenker å lakkere coolern min..

kan ikke se for meg det skal ha så fryktelig mye å si om man bare lakkerer framsida for å få vekk det verste gjenskinnet fra alu'n..

http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&cPath=23&products_id=83

Jonola89
18/12/13, 15:40
se der ja, da var det problemet løst... takk gaupe!

Batland
18/12/13, 16:14
Vil ikke intercooler miste en del av kjølingen når man lakkerer den?
Man må skille mellom flett nytt og praktisk bruk.
En flett ny intercooler som er gullende ren kjøler best. Når man bruker den legger det seg ett tynt oljelag innvendig og dette saboterer kjøleeffekten. Det er derfor sterkt anbefalt at man vasker intercooleren 1 gang i året, men hvor mange er det som er klar over dette og gidder å gjøre det?

Utvendig blir intercooleren også tilgriset og det legger seg ett belegg utenpå aluminiumen. Dette saboterer også kjølingen. Lakk beskytter overflaten så jeg valgte å legge ett tynt lag med matt svart lakk på min for å unngå dette.

bil
25/12/13, 02:15
Angående godkjenning av økt effekt.
Hvordan hjelper det å ha godkjent for 238 hvis jeg ikke får godkjent bytte til t3 turbo?
Har prøvd å lete litt, fant svar som:


ja jeg fikk det opp ja. men bt drev å pirka på ettersom volvo sier att maks effekt er 238hk/310nm og godkjenner alternative motorer så mener da bt att volvo kan godkjenne sin egen motor med 238hk/310nm. noe da kan lage ball på å godkjenne en trimmet rødblokk. pga trimmer man biler igjen så er det igjen §7 som trår i kraft. om att du må på ett uavhengig lab å ta syklus test på avgasser for att det skal tilfredsstille avgasskrav da din bil ble førstegangsregistrert.

du har såpass ny bil så du ikke får godkjent effektøkning grunnet avgasskrav fra og med 1994. da må det taes syklus på avgasser o.l som dem ikke gjør her i norge. men får godkjent alternative volvo motorer på xx antall hk grunnet di org motorer er jo org.

men blir værre når du skal igjennom med din årsmodell bil og motor og trimme denne for å få en høyere effekt i vognkort. blir samme som med meg og 760, da dem trøkte på meg krav for 1994 og nyere biler.

Svaret var igrunn at det er greit sålenge original motorstyring brukes. Avgassmålinger (en enkel som tas på EU kontroll) må legges frem, bremsepapirer på effekt/dreiemoment og papirene fra Volvo.
en gjør man vesentligen endringer med motor som ic,turbo, grenrør, chipper er ikke motor i orginal stand lenger og da må det taes syklus tester igjen. med turbo + er motor i orginal stand, og turbo+ er en orginal trim derfor er det lov.


dem vil ikke godkjenne oppjustert 4ere pga avgasser og tuv som dem krever på avgasser nå

Andre grenrør, turbo, m.m. kan utløse krav om tüv/dekra måling av avgasser.

Så er denne 238hk godkjenningen bare til hjelp om man bytter til annen org motor?

Marius Skau
25/12/13, 02:50
Mye avhenger av Biltilsyn desverre..

Jeg var inne på mandagen med min 940.. B230FK, T3/T4 turbo blablabla..

Eneste han pirka på var størrelsen på turboen. Så må sende en detaljert søknad og oppgi turbotrykk osvosvosv..
Og vise frem bremsepapirer (Trengt ikke vær fra godkjent benk) og få bukt på avgassene han mente kunna være turboen.. (Høy Co)

Tipper med rett ladetrykk så ska jeg klare og nærme meg grensa og få dette inn i vognkortet :)