PDA

Vis full versjon : Motorvaskhjelp! 93 850 2,5 10v



mrstfu
06/06/10, 00:42
Driver med motorvask nå, begynner å ta seg sammen godt, eneste jeg sliter med er å få bort det gule belegget på aluminiumen rundt oljepåfyllingslokket. Regner med dette er olje, har prøvd Esso Fettløser og svamp, sitter fremdeles som et uvær. Noen tips? bruker gjerne børste, stålull, eller hva faen jeg, vil bare ha det bort. ser så gammal ut.

Setter pris på alt av tips.

Morgis
06/06/10, 03:10
Turtle wax nano tech :)

mrstfu
06/06/10, 04:30
hvilken da? bruker mye turtle på lakken og plastdeler, men har dem noe slipemiddel til aluminium a? for detta sitter noe grassat.

Olav'en
06/06/10, 04:40
Wurth felgrens og stålull :)

Øyvind G
06/06/10, 06:06
avfetting og steamer (høytrykkspyler med varmt vann). det pleier og funke bra på alu ;)

mrstfu
07/06/10, 01:09
åssen er det egentlig, har alltid blitt fortalt at høytrykk rett på blokka er en uting. og eneste høytrykk med varmt vann jeg har tilgang til er selvvaska på statoil. dvs med såpe. ang slipemidler og børster, er interessert i å få blokka så blank som mulig, i forbindelse med litt fargetema, og vil ikke ripe opp aluen...

gode fine slipemidler/verktøy til alu? og hva sier dere til varmt vann oig såpe på blokka?

hgnubel
07/06/10, 06:43
Jeg trodde faktisk det var misfarging på selve aluen i flere år på min, fordi jeg hadde hørt man bare skulle vaske når motor var helt kald...

Gikk fint av min med statoils egen motorvask og sånn "høytrykk" spyler (der du pumper opp trykket i en 10-20 liters tank med håndpumpe). Men la motoren bli litt lunken før du tar motorvask, så renner det av i store flak. En felgbørste eller lignende med litt stiv bust hjelper å løsne dritten i kriker og kroker.