Vis full versjon : Litt spørsmål ang 02 V70 2.0 T
Hei!
Har ett par spørsmål da jeg skal hente meg en 02 V70 2.0 T iløpet av uken.
Spørsmål 1: Speilet på førersiden, er det noe problem å bytte? Kun selve glasset :P
Spørsmål 2: Håndbrekksvaier, er det mye jobb å bytte den? Håndbrekket er helt dødt.
Spørsmål 3: Speedometer kutter av og til. Hva kan årsaken være? Har hørt at man kan bytte speedometer, men usikkert om det vil fjerne feilen.
Spørsmål 4: Ladetrykksmåler, hvor er det best å hente vacum fra? Og er det noen som har erfaring fra BCB sin A-stolpe holder når det gjelder passform?
Hadde vært til stor hjelp om noen vet svaret på noe av det nevnte ovenfor :D
Tusen takk på forhånd!
Mvh Eirik
1: Det er vare å kjøre det i endeposisjon enten inn eller ut og bruke litt makt for å få det til å sleppe fra festet. Nytt klikkes på plass. En ganske enkel affære.
2: Litt usikker, men det er verdt å sjekke om bremseskoene sitter skikkelig i skivene. Enklest å begynne fra den enden, evt under bilen for å se om wiren rører på seg.
3: Kan være selve instrumentet som har dårlig kontakt en plass. Har forsøkt å reparert ett slikt uten særlig hell, men der var hele instrumentet periodevis helt dødt.
4: Du kan bruke din Android mobil til å lese av tyrbotrykk etc. Bare kjøp denne: Mini-ELM327-OBD2-II-Bluetooth (http://www.ebay.com/itm/Mini-ELM327-V1-5-OBD2-II-Bluetooth-Diagnostic-Car-Auto-Interface-Scanner-CM-/360723719945?pt=LH_DefaultDomain_15&hash=item53fccf2709)
Og last ned Torque Pro II appen. Fungerer bra til å lese av flere ting enn bare turbotrykk.
immortal92
02/12/13, 19:51
Byttet speilglass på førersiden på min 02 mod for 2 timer siden, den har det firkantet feste, ikkje det runde. Dra speilet rett til siden (vekk fra bilen), og vipp ut delen nærmest bilen. Fort og enkelt :) Pass på å ikkje riv av ledningene da de er korte og tynne.
1: Det er vare å kjøre det i endeposisjon enten inn eller ut og bruke litt makt for å få det til å sleppe fra festet. Nytt klikkes på plass. En ganske enkel affære.
2: Litt usikker, men det er verdt å sjekke om bremseskoene sitter skikkelig i skivene. Enklest å begynne fra den enden, evt under bilen for å se om wiren rører på seg.
3: Kan være selve instrumentet som har dårlig kontakt en plass. Har forsøkt å reparert ett slikt uten særlig hell, men der var hele instrumentet periodevis helt dødt.
4: Du kan bruke din Android mobil til å lese av tyrbotrykk etc. Bare kjøp denne: Mini-ELM327-OBD2-II-Bluetooth (http://www.ebay.com/itm/Mini-ELM327-V1-5-OBD2-II-Bluetooth-Diagnostic-Car-Auto-Interface-Scanner-CM-/360723719945?pt=LH_DefaultDomain_15&hash=item53fccf2709)
Og last ned Torque Pro II appen. Fungerer bra til å lese av flere ting enn bare turbotrykk.
Okei, då ska eg sjekke dette i morgen :D
Hvor mye koster denne appen da? Og hvor går det ann å kjøpe utstyret?
Tusen takk for svar! Setter stor pris på det! :D
Byttet speilglass på førersiden på min 02 mod for 2 timer siden, den har det firkantet feste, ikkje det runde. Dra speilet rett til siden (vekk fra bilen), og vipp ut delen nærmest bilen. Fort og enkelt :) Pass på å ikkje riv av ledningene da de er korte og tynne.
Okei, da hørtes nå det ut som grei skuring det da! :D
Evt noe mer jeg må være oppmerksom på? Hva kostet speilglasset? :P
Tusen takk for svar! Setter stor pris på dette!
Okei, då ska eg sjekke dette i morgen :D
Hvor mye koster denne appen da? Og hvor går det ann å kjøpe utstyret?
Tusen takk for svar! Setter stor pris på det! :D
Tror jeg betalte 27kr for appen og 53kr for OBD2 adapteret. Altså billig morro.
Tror jeg betalte 27kr for appen og 53kr for OBD2 adapteret. Altså billig morro.
Obd adapteret, hvor kjøpte/bestilte du det? :D
Obd adapteret, hvor kjøpte/bestilte du det? :D
---Klikk her--- (http://www.ebay.com/itm/Mini-ELM327-V1-5-OBD2-II-Bluetooth-Diagnostic-Car-Auto-Interface-Scanner-S3-/200960099054?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2eca27c2ee)
immortal92
04/12/13, 01:12
Betalte vel litt over 900,- inkl mva, dette var med litt rabatter :) Ser også at eg har skreve feil, når du drar glasset vekk fra bilen skal sida som er lengst vekk fra bilen vippes ut :)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.