PDA

Vis full versjon : Litt spørsmål ang 02 V70 2.0 T



eirik_89
02/12/13, 00:29
Hei!

Har ett par spørsmål da jeg skal hente meg en 02 V70 2.0 T iløpet av uken.

Spørsmål 1: Speilet på førersiden, er det noe problem å bytte? Kun selve glasset :P

Spørsmål 2: Håndbrekksvaier, er det mye jobb å bytte den? Håndbrekket er helt dødt.

Spørsmål 3: Speedometer kutter av og til. Hva kan årsaken være? Har hørt at man kan bytte speedometer, men usikkert om det vil fjerne feilen.

Spørsmål 4: Ladetrykksmåler, hvor er det best å hente vacum fra? Og er det noen som har erfaring fra BCB sin A-stolpe holder når det gjelder passform?


Hadde vært til stor hjelp om noen vet svaret på noe av det nevnte ovenfor :D

Tusen takk på forhånd!

Mvh Eirik

GMV
02/12/13, 17:46
1: Det er vare å kjøre det i endeposisjon enten inn eller ut og bruke litt makt for å få det til å sleppe fra festet. Nytt klikkes på plass. En ganske enkel affære.

2: Litt usikker, men det er verdt å sjekke om bremseskoene sitter skikkelig i skivene. Enklest å begynne fra den enden, evt under bilen for å se om wiren rører på seg.

3: Kan være selve instrumentet som har dårlig kontakt en plass. Har forsøkt å reparert ett slikt uten særlig hell, men der var hele instrumentet periodevis helt dødt.

4: Du kan bruke din Android mobil til å lese av tyrbotrykk etc. Bare kjøp denne: Mini-ELM327-OBD2-II-Bluetooth (http://www.ebay.com/itm/Mini-ELM327-V1-5-OBD2-II-Bluetooth-Diagnostic-Car-Auto-Interface-Scanner-CM-/360723719945?pt=LH_DefaultDomain_15&hash=item53fccf2709)
Og last ned Torque Pro II appen. Fungerer bra til å lese av flere ting enn bare turbotrykk.

immortal92
02/12/13, 19:51
Byttet speilglass på førersiden på min 02 mod for 2 timer siden, den har det firkantet feste, ikkje det runde. Dra speilet rett til siden (vekk fra bilen), og vipp ut delen nærmest bilen. Fort og enkelt :) Pass på å ikkje riv av ledningene da de er korte og tynne.

eirik_89
02/12/13, 20:32
1: Det er vare å kjøre det i endeposisjon enten inn eller ut og bruke litt makt for å få det til å sleppe fra festet. Nytt klikkes på plass. En ganske enkel affære.

2: Litt usikker, men det er verdt å sjekke om bremseskoene sitter skikkelig i skivene. Enklest å begynne fra den enden, evt under bilen for å se om wiren rører på seg.

3: Kan være selve instrumentet som har dårlig kontakt en plass. Har forsøkt å reparert ett slikt uten særlig hell, men der var hele instrumentet periodevis helt dødt.

4: Du kan bruke din Android mobil til å lese av tyrbotrykk etc. Bare kjøp denne: Mini-ELM327-OBD2-II-Bluetooth (http://www.ebay.com/itm/Mini-ELM327-V1-5-OBD2-II-Bluetooth-Diagnostic-Car-Auto-Interface-Scanner-CM-/360723719945?pt=LH_DefaultDomain_15&hash=item53fccf2709)
Og last ned Torque Pro II appen. Fungerer bra til å lese av flere ting enn bare turbotrykk.

Okei, då ska eg sjekke dette i morgen :D
Hvor mye koster denne appen da? Og hvor går det ann å kjøpe utstyret?

Tusen takk for svar! Setter stor pris på det! :D

eirik_89
02/12/13, 20:34
Byttet speilglass på førersiden på min 02 mod for 2 timer siden, den har det firkantet feste, ikkje det runde. Dra speilet rett til siden (vekk fra bilen), og vipp ut delen nærmest bilen. Fort og enkelt :) Pass på å ikkje riv av ledningene da de er korte og tynne.

Okei, da hørtes nå det ut som grei skuring det da! :D
Evt noe mer jeg må være oppmerksom på? Hva kostet speilglasset? :P

Tusen takk for svar! Setter stor pris på dette!

GMV
03/12/13, 01:30
Okei, då ska eg sjekke dette i morgen :D
Hvor mye koster denne appen da? Og hvor går det ann å kjøpe utstyret?

Tusen takk for svar! Setter stor pris på det! :D

Tror jeg betalte 27kr for appen og 53kr for OBD2 adapteret. Altså billig morro.

eirik_89
03/12/13, 15:11
Tror jeg betalte 27kr for appen og 53kr for OBD2 adapteret. Altså billig morro.

Obd adapteret, hvor kjøpte/bestilte du det? :D

GMV
03/12/13, 17:43
Obd adapteret, hvor kjøpte/bestilte du det? :D

---Klikk her--- (http://www.ebay.com/itm/Mini-ELM327-V1-5-OBD2-II-Bluetooth-Diagnostic-Car-Auto-Interface-Scanner-S3-/200960099054?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2eca27c2ee)

immortal92
04/12/13, 01:12
Betalte vel litt over 900,- inkl mva, dette var med litt rabatter :) Ser også at eg har skreve feil, når du drar glasset vekk fra bilen skal sida som er lengst vekk fra bilen vippes ut :)