Vis full versjon : Hvordan feste ekstralys
Jeg fikk noen Bosch sbq5 fjernlys som har ligget i esken i mange år, de virker og sånn, men lurer på hvordan jeg skal feste disse. Det er bare sjølve lykta ikke noen kåpe eller noe så det er ingen plasser man kan feste lykta.
850GLTsilver
30/11/13, 17:05
Bilde?
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Belysning/Ekstralys/Ekstralysfeste-42490/ kjøp en sånn en festes bak skiltet.
850GLTsilver
02/12/13, 17:05
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Belysning/Ekstralys/Ekstralysfeste-42490/ kjøp en sånn en festes bak skiltet.
Bare nevner det: 2-er feil på EU de festene der.
Skjønner ikke at Biltema i det store og hele selger de.
Dårlige er de i grunnen også.
Koffor er detta dar toarfeil? Eg ser ikkje problemet viss det er godt festa.
850GLTsilver
02/12/13, 18:22
Koffor er detta dar toarfeil? Eg ser ikkje problemet viss det er godt festa.
Dekker for mye av skiltet. Noe med vinkler og skruer og slikt som kommer i veien.
Ble stoppa på veien med et slikt feste en gang, og måtte vise bilen med festet fjernet.
Originalfestet (som klypes fast inne under grillen) er veldig mye mer stabilt.
Nei nei nei... ingen problem. Du trenger ikke trykke skiltet helt oppunder vinklene. Og om du i tillegg kapper boltene som holder lykta så det er bare mutteren på undersida og den bygger ikke stort. Har aldri hatt problemer med eu og disse festene. Både mekonomen og biltema selger disse, også Hellanor som et billigere alternativ til de du klemmer rundt fangeren.
Dan Bay-Johansen
08/03/14, 00:25
Har sånn feste på bruksbilen og den skled rett gjennom PKK idag den. Med støttestag så er det stabilt nok i massevis med 3x7" lykter på det :)
Tidl. daain83.
850GLTsilver
08/03/14, 17:04
Har sånn feste på bruksbilen og den skled rett gjennom PKK idag den. Med støttestag så er det stabilt nok i massevis med 3x7" lykter på det :)
Tidl. daain83.
3X lykter er definitivt ikke noe som går gjennom en EU-kontroll.
Nå forutsetter jeg selvsagt at gjeldende verksted er seriøse og holder seg til den boka de har fått utlevert.
Samme sak med de "bak skiltene-fester".
Dan Bay-Johansen
08/03/14, 17:22
3X lykter er definitivt ikke noe som går gjennom en EU-kontroll.
Nå forutsetter jeg selvsagt at gjeldende verksted er seriøse og holder seg til den boka de har fått utlevert.
Samme sak med de "bak skiltene-fester".
Jadajada, hadde nå bare to av de på nå. Det var mer det at jeg ville få fram at festet var stabilt nok med disse montert.
At du mener at disse festene ikke er gode nok er ok det, men det betyr ikke at du sitter på fasiten ;) Jeg mener de er gode nok, og at du ikke har samme erfaring kan kanskje ha noe med måten det ble festet på f.eks.
850GLTsilver
09/03/14, 09:35
Jadajada, hadde nå bare to av de på nå. Det var mer det at jeg ville få fram at festet var stabilt nok med disse montert.
At du mener at disse festene ikke er gode nok er ok det, men det betyr ikke at du sitter på fasiten ;) Jeg mener de er gode nok, og at du ikke har samme erfaring kan kanskje ha noe med måten det ble festet på f.eks.
Du misser poenget: Regelverket sier at disse festene ikke er gode nok.
Hva jeg måtte mene om de betyr absolutt ingenting.
(Jeg mener de kan være vel så stabile som andre fester, når de bare sitter skrudd fast i noe som faktisk er stødig)
Men det er altså andre forhold som gjør at disse festene ikke er godkjente.
Herunder innsyn til skiltene fra gitte vinkler. Noe som ofte begrenses ved bruk av slike fester.
Den/De som har fått disse godkjent etter reglenes bokstaver kan selvfølgelig være fornøyde med seg selv.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.