PDA

Vis full versjon : Frydenbø Kjøkkelvik I Bergen - Nedrebergveien



FolloAuto
27/11/13, 22:20
Dårlige erfaringer så langt:

- Kommer inn, skal bestille en spesifik del; "Nei beklager, denne kan vi ikke selge deg - Men vi har denne, koster 3000 mer, men vi anbefaler den."
- Leverte bil til service, ble utsatt 2 ganger, fikk ikke noe kompensasjon eller leiebil
- Generelt dårlig service og tilbakemeldinger
- Skulle bytte en bærekule for en tid tilbake, resultatet ble at de byttet fjærbenslager + bærearm uten at jeg hadde bedt om det. Sak gående i forbrukerombudet pr. dags dato. Regningen ble over 10.000 dyrere.
- Dårlig kunnskap på delelageret.
- Tilbakemelding om at "Vida" kunne kun brukes av Volvo og var ulovlig å bruke for privatpersoner, og at jeg ikke måtte slette feilkoder selv, da dette kunne bli et stort problem.
- Sure folk i kundemottaket. Minner om TruckNor i Åsane.

Resultat: Bytte av verksted - Og denne tråden.

Søkeord: Volvo Frydenbø Bilsenter Kjøkkelvik Loddefjord Nedrebergveien

hgnubel
27/11/13, 22:49
Motsatt inntrykk her, god service og hyggelige folk både verkstedsmottak, delelager og verksted :)

At delelager ikke kan alt er dessverre ganske vanlig :( men de virker stort sett hjelpsomme med meg. Kanskje fordi bilen min er litt spesiell på flere måter som gjør at jeg kanskje har snakket mer enn nødvendig med dem.

Men er i hvert fall så fornøyd at jeg følte jeg ikke kunne la det stå bare negative ting her :)

Petter M
28/11/13, 00:13
Eg har hatt gode erfaringer...

Men kjøpte en veldig bra 760 av en kompis..

Han har 0 peiling på bil..å har lagt igjen 15.000kr der, på totalt unødvendige deler...da di har anbefalt han ditt å datt..
(bestilt deler,fått feile deler, fikk ikke byttet di selv om di ikke var brukt,di som hadde bestilt feile deler)
fikk han til å kjøpe deler i feil rekkefølge, altså, han måtte begynne med di dyreste delene først, istedenfor å prøve det som var rimligst,og som også var di faktiske delen som var defekt)

Selv så var eg kjempe fornøyd med en Eu kontroll eg hadde der! :D

FolloAuto
28/11/13, 17:11
Problemet demmers er jo at dem trur at dyrest er best - etter min mening. Det er greit at dem skal tjene penger, men det finnes jo begrensinger på hvor dum man kan tro kunden er??
Når jeg leverte bilen til service f.eks ble den stående 2 dager, og når jeg skulle hente den, hadde de ikke hatt bilen startet engang - fikk ikke beskjed om at det blei utsatt.
Prøvde nok en gang å levere bilen til service, akkurat det samme skjedde! - Null tilbakemelding - Null start på bilen, ikke vært inni bilen engang. Fikk bortforklart det med at "en mekaniker var syk".
Leverte inn bilen til Frydenbø på Minde, og forklarte problemet mitt til dem. De tok bilen inn på MINUTTET og tok servicen, og tilbakemeldingen "hehe, gutta uti kjøkkelvik ja...." - Det sier vel sitt for min del ihvertfall.

Og ikke misforstå meg når det gjelder delelageret. Jeg kommer og vil kjøpe f.eks en spesifik del som 373100 , men får beskjed om at "Neeei, denne kan vi ikke selge løst, men denne som er mye dyrere, den kan vi selge" - Går til neste Frydenbø, får delen etter 1 dag uten noe om og men.

eirik_89
05/12/13, 18:33
Kun gode erfaringer med de jeg. Både meg og min mor har brukt den på våres VOLVO'er, og ingenting å si på dem.

Med oss har de alltid ringt å gitt beskjed om det dukket opp noe uventet eller andre ting som måtte utbedres. De gjorde aldri noe uten våres godkjenning.

FolloAuto
23/02/14, 22:20
Flere på forumet har blitt pushet på dyrere deler enn nødvendig her, og dem nekter å bestille enkelte deler da dem helst vil selge dyrere. Ryktene går også om at mekanikerene plukker med seg saker og ting fra "defekte" brennere hjem.. Har sendt melding videre til Volvo Norge på dette, for dette er og blir useriøst synes jeg. Her robbes uvitende folk.

Søkeord: Volvo Frydenbø Bergen Kjøkkelvik Loddefjord Bilsenter Svindel Bedrageri Lureri Underslag

eirik_89
23/02/14, 23:42
Er fornøyd med dem jeg. Hva andre mener, er og forblir demmes mening.
De har alltid solgt meg akkurat den delen jeg ber om uten å pushe på meg noe som er dyrere.
Hva du mener er useriøst vet ikke jeg.
Alle får ha sin egen mening.

Robbes kan man bli av alle forhandlere.



Volvo Turbo, Life Is Better Boosted!
Skrive feil dedikeres min iPhone

DaddyP
23/02/14, 23:55
Litt off topic.

Men eg bytta hjerna i v70'n min for 2-3 veke sia. Burde eg fått med den brukte hjerna? Eventuelt vidresalg?

hgnubel
24/02/14, 07:30
Litt off topic.

Men eg bytta hjerna i v70'n min for 2-3 veke sia. Burde eg fått med den brukte hjerna? Eventuelt vidresalg?

Det er normalt at man får med seg de gamle delene kun hvis man ber om det.

Hvis du fikk delen byttet var den vel defekt og ikke noe å samle på? Du kan jo ringe dem og høre, men den er sikkert kastet og bosset er hentet nå.

Er så mye ensidig negativt fra samme person her at det minner om et korstog. Håper flere kan dele sine erfaringer her.

Om en mekaniker finner deler i søppelet som han kan bruke til noe på egenhånd vet jeg ikke helt om jeg ser problemet med, men det er jo grader av alt. Et autorisert volvoverksted kan vel ikke akkurat gi garanti på arbeid og deler om delene blir et lappverk av søppel som kanskje virker litt?

FolloAuto
24/02/14, 17:38
Det er flere på forumet som har samme erfaring som meg, men dem har ikke skrevet her inne.

Ja - man bør få med seg brukte deler, som har stor verdi - spesielt på et verksted som dette.

"Finner deler i søppelet?"

Det er det samme som en kunde har en bil på verksted, mekanikeren oppdager at kunden er dum som et brød, og at mekanikeren trenger en ny slik del på sin egen bil. Løsningen for mange da er å si " Denne virker ikke, du må ha ny " . Så går den i "SØPPELET" og mekanikeren kan forsyne seg???

Jeg sier ikke at akkurat dette overnevnte skjer på dette verkstedet, men jeg har vært borti at andre verksteder gjør det, hvorfor ikke dem på Kjøkkelvik ?

Så jeg sier som så: Når dere bytter dyre ting på bilen som f.eks dieselvarmer, motorelektronikk o.l, få med den gamle delen å inspiser selv om delen er ødelagt eller ikke...
Når dem har prøvd å lure meg, så kan dem vel prøve å lure flere????

hgnubel
24/02/14, 21:02
Hvis det er flere på forumet med samme negative erfaring bør du oppfordre dem til å skrive her i tråden :)

Petter M
04/03/14, 16:21
Eg bruker Frydenbø minde neste gang for å si det sånn--

Robert H.
06/03/14, 09:47
Frydenbø Åsane er iallefall greie på delelageret, hvordan de er på service har jeg ingen intensjoner å finne ut da jeg tar det selv.
Blir også brukt for enkelhets skyld da de på Mekonomen Åsane er meget hyggelige og har alltid kaffen klar! :)

Kodja
10/03/14, 08:53
jeg må bare kommentere en enkeltting her. Har jobbet hos Volvo selv, og ingen får med seg byttede deler hjem, om det ikke presiseres ved innlevering av bilen. alt går rett i bosset hvis ikke kunden selv bemerker ved innlevering av bil at de ønsker å ha med seg den\de byttede delene tilbake hjem.

Hvorfor? 99% av allmennheten ønsker ikke å ha skittne, defekte deler liggende i bilen etter den er reparert for noe som var defekt. altså må den resterende 1% som ønsker det varsle om dette på forhånd.

Børge Vikebø
10/03/14, 12:31
As Kodja says, vi praktiserer det samme hos Toyota. Om kunden spesifiserer at gamle deler skal legges i bil, så gjør vi det.

I visse tilfeller det kunden skal ha gjort en utbedring, f.eks defekt dynamo, så er det ofte sånn at om den skal overhales hos oss så regner man 3 arbeidstimer a' 1000,- for dette + 2000 i deler = 5000,-. Sett at byttedynamo i vårt system koster 2000 og at arbeidstiden er 1,5 time = 1500,- gir dette en pris som er 3500,-. Med andre ord kan du spare 1500,- , eg hadde heller valgt bytte av komplett da. Når det gjelder delesalg er dette en annen sak.