Vis full versjon : forsterka lenkearms innfestning på 960
TeamBørnOut
05/06/10, 14:11
nyere 960 har forsterket innfestning til lenkearmene (ikke så rart :D). Dette passer også over på 940 vet jeg (monterte dette over på min gammle 940). men nå skal jeg ha det på 940n min og har ikke noen 960 forstilling å ta fra...
Noen som vet hva de koster på volvo?
dyrt? lurt å finne brukt / lage kanskje?
delenret på det er 9178665 / xxxxxxx6 (vadis)
hviss det var den lille metall biten jeg fant, så kan den ikke koste mange pengene ?
TeamBørnOut
11/06/10, 06:46
er liten sak med 3 hull i ja :D
Tok en google. http://homepages.nildram.co.uk/~drdoke/940/rebuild/xmemberplates.jpg
som man ser er det ikke vanskelig å lage selv heller. + at det hjelper litt under nedbremsning og i svinger!
hm den mangler jeg på 945n... alt anna er jo stiva opp så...
TeamBørnOut
11/06/10, 09:39
bare å lage / kjøpe :)
Man fikk jo et stivere "kit" å montere på før. med noe stag man skulle feste andre steder. husker ikke hvem som solgte dette men. mulig jeg har noe bilder av det. kan sjekke
Er du sikker på delenr? Hvis du er det så kan jeg stikke innom Volvo veldig snart å sjekke/bestille til meg selv.
delenr 9178665 / xxxxxxx6
pris? :)188.- Kan skaffes
fikk svar fra kverneland nå :)
er det så merkbart forskjell med og uten at det bør monteres da? :)
delenr 9178665 / xxxxxxx6
pris? :)188.- Kan skaffes
fikk svar fra kverneland nå :)
er det så merkbart forskjell med og uten at det bør monteres da? :)
Bestillte akkurat noen til meg selv. Så får vi prøve og se :).
da venter jeg på din erfaring ChrMl :)
Ikke sikkert jeg merker så stor forskjell nå, men vi får se. Har jo originale foringer, de gir seg jo en del før karrosseriet begynner å vri seg så en merker det.
TeamBørnOut
11/06/10, 15:55
Merker forskjell under oppbremsning. men selv med poly foringer så vingler det fælt under 940n når man bremser :D myk konstruksjon
Når vi først prater om original forsterkning fra Volvo. Noen som har delenummeret på ambulansestaget til 940?
Hvordan vil det hjelpe på ett så og si orginalt 940 understell ? :)
TeamBørnOut
11/06/10, 17:14
ikke sikkert du merker noe. er jo så mykt å fælt orginalt :D Monter et videokammera som filmer forstillinga å kjørt litt lekent så ser man hvor mye krefter som er i sving i et understell. Man skjønner da hvorfor fortunge understyrte audier sliter mye foringer :P
Refinement!
11/06/10, 18:50
Gammelt nytt dette... Ingen merkbar forskjell spør du meg, men alle bekker små....
Kan jo tenke sånn at jo mer sånne forsterkinger man har rundt på bilen, jo mindre sjans er det for at bilen blir rammeskeiv ved mindre uhell :D. Hehe!
TeamBørnOut
11/06/10, 19:46
Gammelt nytt dette... Ingen merkbar forskjell spør du meg, men alle bekker små....
er som du sier. små ting hjelper :) men det vanlige er jo å forsterke litt ekstra selv. det er veldig tynt å dårlig laget. derfor de måtte ha dette på 960n. men forsatt ikke noe helt topp greier :P forsatt mye som beveger seg.
om det hjelper under nedbremsing bør jeg kjøpe tror jeg :p vingler litt gitt så stor å tung vogna er. selv med største ipd staga hele veien under :)
Har ikke lappen ennå, oppkjøring om 5 dager, så har ikke fått kjenne så altfr mye på bilen, men det lille jeg har kjørt merker jeg at det er alt annet enn stivt :p
Hva annbefaler du å gjøre for å få ett ganske greit understell TBO ? :)
TeamBørnOut
18/06/10, 05:54
Masse penger er jo en start :D
Dempere, fjører. justerbar topplagring. tårnstag. stag mellom caster stagene. disse "brikkene" over. foringer. Da har du et understell som du kan ha det mye moro med (fordi ræva slipper før forstillinga i det heletatt vurderer å gi deg en advarsel :P)
Tror jeg skal bruke mer penger på understell enn på motor i den bilen tipper jeg :)
Har jo fått lappen nå, å jeg er overasket over hvordan kjøreegenskapene på den egentlig er .. Har jo vært politibil, så jeg hørte noe snakk om bilstein dempere. Prøvde en annen 940, å den var myyk :p
Ang dette teamet, så fikk jeg noen gummi greier som man la mellom vinningene på fjørene, å det utgjorde en stor forskjell, i og med at fjøra ikke får trekt seg så utrolig mye sammen .
Noen som vet hvor om hvor man får tak i sånne ? Hadde bare 6 stykker, så var nok til 3 på hver fjør bak, siden jeg tok den fra en audi, å de har bittesmå fjører bak :p
TeamBørnOut
18/06/10, 11:15
De skal du kun bruke når du skal på eu kontroll ;)
Aldri være montert ellers. herper egenskapene til fjøra. bedre å kjøpe litt stivere fjører da :)
Jeg skjønner !
Den får litt sånn kappa fjør tendenser, blir litt spretten osv, men legger seg ganske fort :)
Så du annbefaler at jeg tar de av ? Er jo en stund til bilen skal på EU kontroll igjen :p
TeamBørnOut
18/06/10, 11:18
sånt skal fjernes ja :P
Tenkte jeg skulle male de forsterka lenkearms innfestingene jeg fikk i dag og montere de på Søndag kanskje hvis jeg har igjen tid/ork etter turbo ombygginga :). For å se om det ble noe forskjell.
TeamBørnOut
18/06/10, 11:20
har dere sveiseapparat så sveis på litt "plater" under også. alt som stiver opp forran der hjelper egentlig :D
har dere sveiseapparat så sveis på litt "plater" under også. alt som stiver opp forran der hjelper egentlig :D
Har nok ikke det liggende eller noe platebiter så blir nok med de fra Volvo :). Spent på om jeg merker forskjell, er jo originale foringer ellers så tviler litt.
Stemmer ! Da skal jeg få pelt de av når jeg skal ut å bytte servo-pumpe etterpå :)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.