PDA

Vis full versjon : Motorvarmer S60, hvor er den hen?



Torstein R
26/11/13, 10:14
Prøver et nytt spørsmål:

Har Defa-kontakt på støtfangeren og uttak til kupévarmer inni bilen, men jeg finner ikke
motorvarmeren... Eneste stedet jeg ikke har kommet til for å se er innunder varmedekselet mot
torpedoveggen.

Mener å ha hørt at på disse satt det slangevarmere og ikke kolbe i hullene til frostpluggene.

Kan det være sånn at noen bare har satt i uttak til kupévarmer???

mvh Torstein R.

Svartedal
26/11/13, 10:37
Gå inn på linken (skriv inn skiltnummeret) under å sjekk åssen den skal se ut og se om du finner noe lignende, eller følg defa kablene. Skal vell være en splitter et sted der også, hvis du har "blokkvarmer/vannvarmer i tillegg til kontakt inne i bilen.

LINK:
http://www.defa.com/no/automotive/warmup/find_your_engine_heater/

FroBe
26/11/13, 11:05
Denne generasjonen Volvo hadde originalt kun blokkvarmere (monteringsanvisning (http://accessories.volvocars.com/AccessoriesWeb/Accessories.mvc/sv-SE/SE/S60/2004/2.0T/all/L.H.D/ShowDocument/ShowIiDocument/VCC-299227-1/S60_(-09)_2004_B5204T5)), men jeg har hørt at det finnes utstyr for slangevarmere for ettermontering på markedet.

Man kan ikke se bort i fra at noen har montert et Defa-sett uten motorvarmer.

Torstein R
26/11/13, 12:55
OK, takk begge to. :)

Skal sjekke dette ut.

Synes det virker rart at man bare skulle legge opp til kupévarmer og ikke motor, når man først er i gang.
Viktigere med motorvarmer, mener nå jeg. :)

mvh Torstein R.

FroBe
26/11/13, 14:08
Utenpåliggende blokkvarmer er dessverre ikke så effektivt som slangevarmere eller frostpluggvarmere.
Jeg har liggende et Defa-sett med blokkvarmer og kupevarmer, må få montert det før kulden kommer.
Skal også koble på en 7A lader slik at jeg får litt oppfrisking av batteriet i tillegg, det er sjelden det blir langkjøring.

Torstein R
27/11/13, 08:56
På en 240 jeg hadde satte jeg på slangevarmer, det tok kun minutter å montere og fungerte helt topp.

Mvh Torstein R.

GMV
27/11/13, 17:21
Litt knotete å montere blokkvarmer på disse. Den sitter i bakkant av motoren og er svært vanskelig å se ovenfra. Enkleste måten å se det på må være å følge kabelen for å se om det er en forgreining en plass. Min med ettermontert Defa blokkvarmer varmer motoren til mellom 20 og 40 grader ved 0-5 grader utetemperatur avhengig av hvor lenge den står på. Hjelper bedre enn ingenting ihvertfall.