PDA

Vis full versjon : Parkvarmer



ibricashibica
22/11/13, 21:02
Hei,

Har nettopp kjøpt en s40 2006 1,6D og det ser ut til at jeg må tilbake til forhandleren med en gang, men før jeg gjør det så tenkte jeg å spørre her først om det kanskje er en lett ting å ordne selv siden jeg ikke er en expert på parkeringsvarmere.

Dette er tingen: når jeg skal slå på varmeren så holder jeg "reset" på venstrespaken, men det bare blinker "PÅ" noen sekunder så skifter den til "AV" igjen og ingenting skjer.

Har sjekket sikring og prøvd å skifte, jeg fant ut ved hjelp av manualen at det er sikringsplass 20 med en 20A sikring som går inn i den. Hjalp ingenting. Brukte ikke en ny sikring med en reservesikring som stå på boksen. Kan det hende at begge sikringene er brent? Hvordan ser isf den brente sikring ut? Jeg ser litt svart fargning rundt inntaksmetallet på sikring, men ingenting drastisk.

Hvilke som helst tips er velkommen, Takk på forhånd.

Stig-Arne
23/11/13, 07:28
Du har en feilkode på varmeren som hindrer den i å starte.
Du kan forsøke å løfte av minuskabelen på batteriet i 5 minutter, dette skal fjerne koden som hindrer varmeren i å starte. Varmeren får da 3 nye startforsøk, går det ĩkke da så du inn å få lest av feilkoder.

ibricashibica
23/11/13, 09:34
Du har en feilkode på varmeren som hindrer den i å starte.
Du kan forsøke å løfte av minuskabelen på batteriet i 5 minutter, dette skal fjerne koden som hindrer varmeren i å starte. Varmeren får da 3 nye startforsøk, går det ĩkke da så du inn å få lest av feilkoder.


Hei Stig Arne,

Løfte av minuskabelen mens bilen er på for å resette den mener du? Ok, skal prøve det. Takk for tipset.

V50R
23/11/13, 15:56
Hadde samme probleme på min Volvo V50 2.0D.
og det ble dyrt.
Jeg måtte skifte ut:
brennerenheten grunnet sprekk i brennkammer.
skifte styreenheten på varmeren siden det var periodisk feil på den.
skifte glødestift/trykkutjevner grunnet tett dyse.

kom på 12000,-

Braathen142
23/11/13, 16:27
Hei Stig Arne,

Løfte av minuskabelen mens bilen er på for å resette den mener du? Ok, skal prøve det. Takk for tipset.

Trur han mente mens bilen var slått av og ikke på mens du gjør det :p

ibricashibica
23/11/13, 17:17
Trur han mente mens bilen var slått av og ikke på mens du gjør det :p

Ja, jeg skrev i farta på ipad og formulerte meg litt feil, men har prøvd det nå uten noe resultat.. :(

aarnes
24/11/13, 12:54
Ta sikringa til varmeren, les instruksjonsboka så finner du ut hvilken og hvor.
det er den eneste måten jeg har hatt suksess med å nullstille varmer hvertfall