PDA

Vis full versjon : Hjelpevarmer og dashbordlys.



smrendal70
22/11/13, 17:27
Er det noen som vet om det er Eberspächer eller Webasto som leverer dieselvarmer til 2.5tdi? Og hvor man får kjøpt plugg, filter og pakninger?

Og.. er det noen som vet hvilke pærer det er i dashbord/instrumentpanel?

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

smrendal70
22/11/13, 17:32
Når keg bare tok meg bryet å bla ned på siden fant jeg info om dashbordbelysning i 850 så regner med at det er stort sett samme i min gamle v70 98'

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

brynna
22/11/13, 19:43
Du har nok en Ardic varmer i din bil. Google "Ardic heater" vil du finne info du søker

http://www.autoex.no/c-80-Volvo---Ardic.aspx

jerognal
23/11/13, 22:15
Tja skiftet viftemotor i min brenner. Den stod det Eberspächer på......
Disse Volvo-brennerne er noe sjit. Ifølge Volvo var det bare å glemme å reparere. De gikk så fort i stykker at de anbefalte meg å bytte til en annen brenner...

Min startet 2 ganger før den feilet igjen etter bytte av viftemotor.... har ikke giddet å plukke dritten ned igjen.

smrendal70
24/11/13, 10:34
Overhalte den jeg hadde i Caravellen med 2.5tdi, det var en eberspächer som stod i den. E3kwz ellerno. Det var ganske grei skuring.

brynna
24/11/13, 21:53
Mulig at Ardic ble benytter da volvo laget sin "egen" D5???

Eber brennerne er ganske enkel å skru på. I de fleste tilfeller er det glødeplugg, pakninger, flammefilter som bør byttes.

Men.. Det viktigste er at du tar turen til verkstedet for å få "låst" opp brenneren. Disse lagrer feilkoder og låser seg hvis de ikke har startet etter X antall ganger.

Rutine ved renovering av Eber brenner:
Få verksted til å diagnostisere brenner og "låse den opp" (PS. Ikke monter kontakt til brenner før den er fikset)
Overhal med repsett som eks. Hellanor eller VAG verksted selger
Monter deler og start opp.

Har 2 av disse og dette har jeg gjort 2 ganger på en av mine biler og en gang på vella. Har vært greit å få start på de hos meg ihverfall