PDA

Vis full versjon : bolten i diffen slitt??



Arrnty90
04/06/10, 21:55
har montert aussie locker i 240 men den smeller slik når eg slipper gassen og så har eg demontert i gjenn og ser at sjølve lockeren beveger seg så mye på bolten som går gjøna.. kan den vere utslitt??:mad:

jonass
04/06/10, 21:56
Slik jeg ser det så er de litt slakke, men du skal måle i henhold til bruksanvisningen da. HAr du gjort det?

mamolv
04/06/10, 21:59
har du skrudd inn mutteren på medbringeren helt inn da?bommet meg på dette selv i vinter..
var samme symtom da også.hørtes ut som om bakakselen var på tur inn i kupeen...men var bare da man fikk belastning på akselen som hos deg.

Arrnty90
04/06/10, 22:04
har du skrudd inn mutteren på medbringeren helt inn da?bommet meg på dette selv i vinter..
var samme symtom da også.hørtes ut som om bakakselen var på tur inn i kupeen...men var bare da man fikk belastning på akselen som hos deg.

på medbringeren?? forklar:P

når det var montert så var det stor vandring på mylla aksling frem og tilbake.. å kjika på kronhjulet og pinjong hjulet at det det nesten ikke var slakke..

mamolv
04/06/10, 22:13
på medbringeren?? forklar:P

når det var montert så var det stor vandring på mylla aksling frem og tilbake.. å kjika på kronhjulet og pinjong hjulet at det det nesten ikke var slakke..

den mutteren(1")på medbringeren skrudde jeg inn med vanlig skralle helt til den satt fast..kjørte fra verkstedet og veldig snart kom det noe enormt banking fra akselen..tenkte det var noe mere galt, så kjørte i marsfart hjem.men fant ut dagen etter at det var bare jeg som skrudde medbringeren for lite inn.altså brukte ikke noe latmannsarm eller muttertrekker og skrudde den helt inn.fikk ikke helt tak på den med vanlig skralle.:)

Arrnty90
05/06/10, 10:46
den mutteren(1")på medbringeren skrudde jeg inn med vanlig skralle helt til den satt fast..kjørte fra verkstedet og veldig snart kom det noe enormt banking fra akselen..tenkte det var noe mere galt, så kjørte i marsfart hjem.men fant ut dagen etter at det var bare jeg som skrudde medbringeren for lite inn.altså brukte ikke noe latmannsarm eller muttertrekker og skrudde den helt inn.fikk ikke helt tak på den med vanlig skralle.:)

okay.. men klarer ikke å se for meg vor den mutteren sitter hen??:confused:

mamolv
05/06/10, 17:07
okay.. men klarer ikke å se for meg vor den mutteren sitter hen??:confused:

inni medbringeren for mellomakselen.du må skru av de fire skruene for mellomakselen imot bakakselen.bruk ei 1"kopp på den.altså 25,4mm.
håper dette er til hjelp.

Arrnty90
05/06/10, 18:09
okay da er jeg med..skal prøve dette:)
takk for svar:)