PDA

Vis full versjon : bremselys forsvinner når tenning skrus på. kjørelys virker ikke når bremselys skal lyse 745 (940 nett)



Voolvoo
21/11/13, 16:29
Bremselys V.s virker fint når tenning er av.
når tenninga er på og kjørelyset lyser, så forsvinner kjørelyset når jeg trår inn bremsen. og bremselyset lyser heller ikke.

fant ut her om dagen etter å ha demontert halve bilen for jordingspunkter at det var sikring nr 21 som hadde røket. hadde ikke intrumentlys, baklys og paklys.
tenkte så; hvorfor røk den sikringa? må ha en sammenheng.

Håper noen har opplevd dette før å vet hva det kan være :)

850GLTsilver
22/11/13, 13:33
Sikring 21 forsyner også parklys og instrumentlys som du sier.
I tillegg sikrer den utetempføler og skiltlys, samt glødetrådvakta.

Ville forsøkt å koble ut en og en av disse.
Har dessverre ikke komplett skjema på 940, og ikke engang sikkert at skjema jeg har er for ditt nett.
Hvilken årsmodell kom det 940-nettet fra?

Voolvoo
22/11/13, 15:56
oi, der er jeg usikker gitt, tror det er tidlig modell :) står liksom ikke i vognkortet hvilken bil alt er tatt fra heller : /

ene skiltlyset lyser ikke, men vil tro at det er pæra.
utetemp måleren (lyset i den) virker ikke men lurer på om pæra har hoppa ut. det skal jeg alltids finne ut :)

Jeg skal prøve forslaget ditt over her :) har du tilfeldigvis litt peil på tenningslåsen også? hakk 2 er det konstant strøm i alle kabler. så får jo ikke kobla meg inn på starteren for å si det sånn :)

850GLTsilver
22/11/13, 21:03
Bytt den tenningsbryteren.
Skjitenkelt å bytte. Løser den biffen

Voolvoo
22/11/13, 21:47
tja, vet det. men vil jo gjerne ha samma nøkkelen da :)
selvom startern er kobla til med riktig ledning i motorrommet så er det null strøm til starter.
skal nevnes at dette har vært automat. men er 2 ledninger som er koblet sammen ved hjernen har jeg sett.

850GLTsilver
22/11/13, 23:10
tja, vet det. men vil jo gjerne ha samma nøkkelen da :)
selvom startern er kobla til med riktig ledning i motorrommet så er det null strøm til starter.
skal nevnes at dette har vært automat. men er 2 ledninger som er koblet sammen ved hjernen har jeg sett.

Blir samma nøkkelen.
Du bytter bare kontaktelementet bak på tenningslåsen, ikke tenningslåsen.
Problemet ditt har nok sammenheng med at tenningsbryteren er defekt ja.

Voolvoo
22/11/13, 23:33
detta skal jeg til bunns i :) takker for hjelp :)