PDA

Vis full versjon : Klunking i bakstilling - ræven ustabil



-Tommy
21/11/13, 12:31
Hallais,

Trenger litt hjelp her nå. Har den siste tiden vært plaget med en klunkelyd i bakstillingen som bare har blitt gradvis værre. Men det toppet seg nå idag etter at jeg fikk på nye dekk. I motorveifart hvis jeg svinger raskt til en side og tilbake så fishtailer bilen noe så sykt, kan også merke at ræven ikke er stabil når jeg skifter felt. Hva som er ødelagt nå? :p

gull pilen
22/11/13, 09:25
kan være hjulstilling som gjør bilen litt ekstra nærvøs siden dekkene ikke har "slitt seg til" hjulvinklene bilen har...

-Tommy
22/11/13, 09:31
Hmm, kanskje kanskje. Men jeg har fremdeles klunkingen da :p

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

gull pilen
22/11/13, 09:33
det kan være topplagringen framme...

-Tommy
22/11/13, 09:34
Fremme? Lyden er jo bak :p

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

gull pilen
22/11/13, 09:37
det forplanter seg noe sykt i disse bilene vi har.. hadde masse lyder i min og men det forsvant når jeg byttet topplagrene framme og bakre bærearms foringer fremme.. kan jo selvfølgelig være stabstag lenkene bak?

-Tommy
22/11/13, 10:15
Hmm, liker ikke :P stabstag lenkene var nye for ett år siden... Men frister egentlig å bare hive den inn hos frydenbø selvom lommeboken ikke er like enig..

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

C.Erstad
22/11/13, 11:56
Støtdempere er i orden??

-Tommy
22/11/13, 12:05
Er ikke de som klunker nei, prøvde i sommer når klunkingen begynte å bytte til originaldempere å det var ingen forskjell.

gswede
22/11/13, 16:36
Stabstaglenkene var ikke tilfeldigvis fra IPD?

-Tommy
22/11/13, 19:27
Nei, er nok orignale Volvo stabstaglenker som kostet en arm og en legg, men ser ut som at det faktisk var de som var roten til alt vondt her. Var mye slark i den ene av de så jeg byttet den og det meste av lyder er vekke hvertfall. Føles fremdeles litt ustabil men det kan rett og slett være meg som er vandt med dekk med mye stivere(mindre) sidevegg :o

gull pilen
27/11/13, 07:40
Nei, er nok orignale Volvo stabstaglenker som kostet en arm og en legg, men ser ut som at det faktisk var de som var roten til alt vondt her. Var mye slark i den ene av de så jeg byttet den og det meste av lyder er vekke hvertfall. Føles fremdeles litt ustabil men det kan rett og slett være meg som er vandt med dekk med mye stivere(mindre) sidevegg :o

ta hjulstilling så blir det bedre...

-Tommy
27/11/13, 12:06
Bak er det jo ikke mulig å stille på noe uansett?

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

gull pilen
27/11/13, 12:41
Bak er det jo ikke mulig å stille på noe uansett?

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

jo det er det, indre innfestningen på nedre bærearmen er litt å justere på(var hvertfall det på v50en min)

-Tommy
27/11/13, 12:48
Oh, da må jeg kanskje sjekke litt. Men tror ikke de justerte noenting når jeg hadde bilen på hjulstilling i vår nemlig.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

gull pilen
27/11/13, 21:01
Oh, da må jeg kanskje sjekke litt. Men tror ikke de justerte noenting når jeg hadde bilen på hjulstilling i vår nemlig.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Min var litt slik som du beskriver før det ble tatt hjulstilling skjønner du, men ble sinnsykt mye bedre etter hjulstilling. Jeg var også med på verkstedet når hjulstillingen ble tatt..

-Tommy
28/11/13, 20:08
Ok, da skal jeg se hva jeg får til. Selvom det ble enda en ikke planlagt kostnad med dekk denne sesongen... :P

gull pilen
29/11/13, 07:36
Ok, da skal jeg se hva jeg får til. Selvom det ble enda en ikke planlagt kostnad med dekk denne sesongen... :P

hehe lett for, nå er du hvertfall skodd med vinterdekk for etpar sesonger...

-Tommy
29/11/13, 15:28
Det er helt sant, var egentlig moden for utskiftning de som sto på og da. Men kommer nok på besøk til våren igjen om ting går som planlagt nå, med hakket bredere felger.