PDA

Vis full versjon : 3 x positive oppgraderinger.



Torsen67
20/11/13, 21:52
Byttet i dag...

Turboslange som gir friskluft inn på turbo:
Denne slangen var like myk som en ballong. Satte i en ny og det meste av svisj og svosj lyder forsvant. Og snakk om gassrespons! Ble en helt annen opplevelse rent motormessig.

Nye Meyle HD bærearmer:
Bilen fikk jo styrerespons som en go-cart :-)

Bilstein B6 dempere bak:
Jeg satte på dette foran for et halvt år siden, men beholdt de originale bak da de ikke var defekte. Det ble litt merkelig å kjøre med da det blir helt forskjellige dempere. Rumpa levde sitt eget liv. Nå er det som å kjøre et tog med skikkelig veiholdning. Anbefaler disse demperne.

Det er bare så utrolig deilig med oppgraderinger som gjør susen. Ble gøy å kjøre bil igjen :-)

Torstein R
21/11/13, 09:50
Gøy å høre. :)

Hvor kjøpte du bærearmer og dempere?

mvh Torstein R.

C.Erstad
21/11/13, 10:17
Betalte du rundt 1000kr for den slangen?

Torsen67
21/11/13, 12:07
Gøy å høre. :)

Hvor kjøpte du bærearmer og dempere?

mvh Torstein R.

Bærearmene kjøpte jeg på fcpeuro.com Mener det kom på i underkant av 2000,- for 2 stk. Demperene må du nesten bare søke på. Det er stor prisforskjell har jeg sett. Jeg får rabatter her i Norge, derfor ble de handlet her. Dette er solide dempere som skal holde i mange år. De heter Bilstein B6. (B8 er for senk).

Torsen67
21/11/13, 12:09
Betalte du rundt 1000kr for den slangen?

Nei: http://www.ebay.ie/itm/FRESH-AIR-HOSE-VOLVO-S60-V70-S80-XC90-2-4-D5-LUFTSCHLAUCH-TUBO-MANGUERA-30636854-/271275491482

Det er bare å sende han en mail. Jeg fikk den i løpet av ett par dager. Billig frakt og ingen mva.

skurk
21/11/13, 14:47
Disse du tenker på torsen67?

http://www.fcpeuro.com/products/volvo-suspension-control-arm-left-s60-v70-30635229

Torsen67
21/11/13, 14:59
Yes, det er den bærearmen. Jeg bestilte den som er til 2.4T da du ikke kan velge D5 som option hos FCP.

skurk
21/11/13, 15:18
Skjønte nesten det :-)
Da er det vel lite sansynlig at dem har den slangen inn til turbon på D5 der kanskje.
Min har nemlig sett bedre dager og høres mest ut som en jetmotor,spesiellt når motoren er kald.
Plokka av trykkrørene i går,fordi jeg mistenkte at de var rimelig igjensota og ganske riktig.
Setter inn bilen hos en kompis som er verksmester på et verksted der dem er over gjennomsnittet interessert i volvo for såkalt "sea foaming" til uka.
Han har D5 i S60`n sin og den er det gjort det samme med og forskjellen var til å ta og føle på.
Jeg har en 04 D5 130hk. med automat,er det noen programvareopdateringer til kasse eller motor du ville anbefalt meg i samme slengen?
Bruttern jobber på samme sted så jeg har tilgang til volvo sine egne systemer + litt til.

Torsen67
21/11/13, 15:28
Når det gjelder programstyring til kassa så fikk jeg beskjed at det ikke var noe å bry seg om når jeg flushet den. Min girer meget pent selv med litt ekstra hk i motoren.
Jeg ville nok bestilt den slangen på ebay. Tar kun få dager ifra Polen og du får den nok ikke billigere i Norge. Hva er "seafoming"?

skurk
21/11/13, 15:54
Renseprogram som tar avleiringer i forbrenning og innsugssystem.
Har bare sett han kompisen gjort det med s60`n sin og resultatet var meget positivt.
Kan se om jeg får til til noen bilder og en mer grundig beskrivelse av prosedyren til uka.
Fjærner 80% av koksing og avleiringer vistnok.
Det påstås at det ikke er skadelig,snarere tvert i mot,men anbefales å flushing av motor og oljebytte i samme slengen.

http://www.youtube.com/watch?v=oU0gzD8j6bE

Torsen67
21/11/13, 16:05
Jeg har gjort noe av det samme på min med ett apparat levert av Relekta, som ble koblet til innsuget. Ett BG-produkt ble kjørt igjennom. Det røyk som fy av potta. Kjørte igjennom motor-rens også. Nå er motorolja helt klar og fin.

Så fort jeg får anledning skal jeg kjøre igjennom turborens ifra QMI. Det skal også gi kreftene til turboen tilbake. Det fjerner avleiringer etc på skovlene. Men obs, det vil ryke som ett uvær av potta.

skurk
21/11/13, 16:10
Er vel det samme som vil bli gjort på min,selv om jeg er litt skeptisk til at allt svineriet skal gjennom forbrenningskammeret og ut gjennom eksosen.

Torsen67
21/11/13, 20:07
Ikke noe å bekymre seg for. All driten blir forbrent og sendt ut. Husk at motoren må være skikkelig driftsvarm når du gjør det ellers er det ikke bra for katalysatoren.

skurk
02/12/13, 02:56
Da er innsugssystemet skinnende rent.
Resultatet var til å ta og føle på og motoren har fått en markant mekanisk og selvsikker låt.
Har kjørt gjennom nesten en hel tank med diesel etter dette ble gjort, så i dag peila jeg olje.
Den så ut som den var ny og lukta likedan som den som kom fra dunken :-)
Kanskje tilføye dette som en 4.positiv opgradering?
Drivstofforbruket er enda bedre enn før og min 130hk."D5" ble merkbart kjappere.

Men hvordan står det til med de HD bærearmene dine om dagen?
Så du hadde linka til noen stygge greier i worklogen min serru,så tenkte det var greit at de som er totalt uinteressert i hva jeg foretar meg også får litt tilbakemeldinger ang.HD bærearmer.

Torsen67
02/12/13, 15:30
Så langt fungerer bærearmene bra. Tight og fint. Men jeg skal på hue ned i søpla og og finne de gamle. Jeg kastet de, men tenkte jeg kunne "bygge" meg noen bærearmer med feks Polyflex med tiden. Hvis det skulle vise seg å være en god løsning.

Oljen min er også blank og fin etter innvendig vask. Nesten som å peile olja på en bensiner.