PDA

Vis full versjon : Deletegning på fjørtårnslager volvo 940



wunder-hansi
20/11/13, 15:42
heisann. som topic sier, noen som har dele tegningen til fjørtårnslageret? :D

gl740turbo
20/11/13, 15:54
Finnes sikkert, men hva spesifikt lurer du på?

Lurer du på hva som skal over demperen fra først til sist?

wunder-hansi
20/11/13, 16:39
yeah!

Yes, jeg bytta fjørtårnslager for en stund tilbake, etter det har det ''dunka'' litt når jeg legger over mot venstre. tok opp igjen å da så det ut som det manglet en skive/foring eller noe, til den nederste skåla. vis du skjønner? :)

gl740turbo
20/11/13, 16:59
Når man kjøper nye lagre følger alt med sammensatt bortsett fra 2 ting. Mulig du får pakker der alt følger med, men det har ikke jeg vært borti.

Fra demontert fjørbein til bil klar for bruk:

- Demper
- Støvmansjett på demper
- Fjør
- Komprimer fjøren
- Gummi mottaker for fjøren mot topplager
- Oppå den skal det en grønn? mulig gul? plate som ikke følger med i pakken med nye lagre
- Tre på nye lageret, men hver sikker på at den messingfargete skiven står i lageret ned mot demper (Kan ofte falle ut)
- Tre på den lille gummiforingen som mutteren skal presse i mot som heller ikke følger med
- Monter mutteren mens du holder igjen demperstangen
- Løs forsiktig ut fjørklemmene
- Skru nå fast hele fjørbeinet i karosseriet
- Monter bærekule
- Monter styrestag
- Monter lenkestag
- Monter bremseskjold
- Monter Skive
- Monter løseskrue på skiven
- Monter bremsekalipper
- Luftbremsene mens du fortsatt har lett tilgang
- Skru på hjulet
- Senk bilen ned på hjul

Og vips da var alt i orden... Ikke skyt meg om noe var feil eller at andre mener det var feil rekkefølge på monteringen igjen :P

wunder-hansi
20/11/13, 22:40
Tusen takk!:D har bytta sånt 1000ganger, men det jeg mener er en stål skåla man legger på først. skal det være noen foring i den? blir akkuratt som hullet blir for stort i den. syns det ser merkelig ut!:P
dra ned på volvo vel, dem har tegninger osv ?

gl740turbo
21/11/13, 00:01
Den skiven som er formet som en skål med en diameter på rundt 30mm skal ligge inni lageret på undersiden ;)

Den større skålen skal ligge oppå den styreforingen til fjøren ;)

850GLTsilver
22/11/13, 14:11
heisann. som topic sier, noen som har dele tegningen til fjørtårnslageret? :D

Slik?
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/11/3.gif (http://s1113.photobucket.com/user/850GLTsilver/media/FrontSuspension940_zps5bed7808.gif.html)