PDA

Vis full versjon : Merkelig oppførsel etter automatflushing xc70 d5 2005



TommyG
20/11/13, 12:39
Har akkurat hatt bilen på flushing av automatkassen. Når jeg kjører ut fra verkstedet kommer orange trekant opp med melding motorservice erfordras.
Og automatkassen girer veldig merkelig. Jeg får ikke ikke bilen opp i noe særlig fart.

Når motoren ett minutts tid etter har blitt varm slukket service lyset og kassen girer nå normalt igjen.

Noen som har noen tanker rundt den oppførselen og om jeg evt bør foreta meg noe?

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

Morgis
20/11/13, 15:23
Adaptive reset etter flush ? Kan være lurt.

TommyG
20/11/13, 16:38
Jeg spurte verkstedet om det, men det skulle ikke være nødvendig mente de

Nå er jeg litt spent på om det gjentar seg neste gang den er kald. I såfall får de se på den igjen tenker jeg

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

FroBe
20/11/13, 18:04
Hvis motoren går i nødmodus blir det begrensninger på effekt og turtall, da vil sannsynligvis automatkassen få problemer å gire slik du er vant med.
Normalt må man stoppe motoren for å få den ut av nødmodus, dermed er jeg ikke sikker på hva det kan være.

TommyG
20/11/13, 18:14
Hvis motoren går i nødmodus blir det begrensninger på effekt og turtall, da vil sannsynligvis automatkassen få problemer å gire slik du er vant med.
Normalt må man stoppe motoren for å få den ut av nødmodus, dermed er jeg ikke sikker på hva det kan være.

Diesel 163 hk. Den har gått 170 000 km. Forrige olje flush var på noen og 80 000 i følge service bok. Jeg har hatt bilen i ca 2 måneder og sist jeg så på oljen, så den ikke ille ut. Jeg har kjørt bilen pent, og aldri trekt noe tungt. Når jeg tok kontakt med verkstedet ang denne oppførselen, sier de at oljen ikke så bra ut før de skiftet.

Har aldri opplevd noe merkelig med denne automakassen før.
Jeg har tidligere hatt 2001 v70 2,4 bensin i 3 år, der jeg måtte bytte automat kassen, så jeg kjenner sånn noenlunde til hvordan den bør og ikke bør oppføre seg.

Jeg tenkte på nødmodus som jeg har lest litt om, for oppførselen kunne minne om det. Men skal ikke det da komme opp en annen melding enn motorservice erfordras?

TommyG
20/11/13, 21:20
Har akkurat tatt meg en lengre variert kjøretur, men ikke noe unormal giring. Faktisk er den fantastisk smørmyk :)