PDA

Vis full versjon : XC90l drar til h. ved bremsing



RoarT5R
19/11/13, 22:14
Hei.
XC90 2006 mod
Lurer på hva det kan komme av at med en gang jeg bremser, drar bil til høyre.
Kjørt bremseprøve og det var kun 5% skjevhet. å da var høyre brems den svakeste.
Fremre foringer i nedre bærebruer var noe myke, men ikke defekte...

Noen som har ideer/erfaring med dette problemet ?

Torsen67
20/11/13, 00:09
Jeg ville gjettet på en kombinasjon av myke foringer i subframe og i bærebruer. Da kan du få vridninger som er nok til å endre hjulstillingen foran. Xc90 er i tllegg en stor og tung bil. Hvis du søker opp bilen din på ipdusa.com så har de to typer bærearmer med forsterkede foringer. Kanskje greit å prøve ut disse hvis du først vurderer å bytte ut de slitne foringene dine?

Edit: jeg skal montere disse på bilen min i morgen.

MadAss
20/11/13, 07:03
Har sett dette på flere Xc90er før. Da var det montert uoriginale bærearmer som var synderen. Med en gang man bremset vridde ene hjulet seg utover og bilen dro voldsomt til ene siden. Foringene var alt for myke.

Sent from my GT-I9100

Ola Hagen
20/11/13, 09:51
Jeg ville gjettet på en kombinasjon av myke foringer i subframe og i bærebruer. Da kan du få vridninger som er nok til å endre hjulstillingen foran. Xc90 er i tllegg en stor og tung bil. Hvis du søker opp bilen din på ipdusa.com så har de to typer bærearmer med forsterkede foringer. Kanskje greit å prøve ut disse hvis du først vurderer å bytte ut de slitne foringene dine?

Edit: jeg skal montere disse på bilen min i morgen.

forsterket? fås det til v70n også? det er ikke polyforinger du mener?

Torsen67
20/11/13, 11:09
Ja, de er forsterket. De som er levert av Meyle (HD), er om-konstruert litt i selve foringen og er ikke poly. Hva IPD sine egne er laget av vet jeg ikke. De har nettopp lanser disse. Og ja, de passer også til V70.

Edit: Scroll litt ned på denne siden så finner dere begge typene der:

http://www.ipdusa.com/prodtype.asp?numRecordPosition=49&CAT_ID=987&categorycrumbs=987

Torsen67
20/11/13, 11:18
Har sett dette på flere Xc90er før. Da var det montert uoriginale bærearmer som var synderen. Med en gang man bremset vridde ene hjulet seg utover og bilen dro voldsomt til ene siden. Foringene var alt for myke.

Sent from my GT-I9100

Ja, man skal være forsiktig med å kjøpe de billigste ettermarkedarmene der ute. Lønner seg sjeldent.